Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin bilgi ve iletişim
teknolojilerinden yararlanma durumları ve kullanım alışkanlıklarını
incelemektir. Araştırma Bartın Üniversitesinde bir ve son sınıfta öğrenim
görmekte olan 5021 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri
araştırmacılar tarafından geliştirilen bir anket aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırma
sonucunda üniversite öğrencilerinin; kişisel bilgisayara, internet
bağlantısına, internet bağlantısı olan akıllı telefona sahip olma; İnternet
erişiminde en çok kullandıkları cihaz türü, bilgisayar ve internet kullanma
becerilerini nasıl geliştirdikleri, web ile internet arasındaki farkı bilme
durumları, internet kullanma sıklıkları, internet kullanım amaçları, sosyal ağ
kullanım sıklıkları, daha önce e-öğrenme deneyimi yaşama durumları, e-öğrenmeyi
yararlı bulma durumları, gelecekte e-öğrenme ile ders ya da kurs almayı isteme
durumları, internetteki bilgi kaynaklarını (web sayfaları, videolar vb.)
kullanarak kendi kendine yeni bilgiler öğrenme durumları ile ilgili güncel
istatistiki bilgilere yer verilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular
doğrultusunda eğitime teknoloji entegrasyonu bağlamında günümüz öğrencilerinin
mevcut durumları göz önünde bulundurularak neler yapılabileceği üzerinde
durularak çeşitli önerilere yer verilmiştir.
Bilgi ve iletişim teknolojileri bilgisayar internet mobil öğrenme sosyal ağlar e-öğrenme kendi kendine öğrenme
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | May 19, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 1 |
Ege Journal of Educational Technologies
is indexed and abstracted by
Index Copernicus, Asos Index, WorldCat, OpenAIRE, ROAD, BASE, Google Scholar, Academia.edu, Türk Eğitim İndeksi, IAD, EuroPub, Academindex
Publisher
Izmir Academy Association
www.izmirakademi.org