İş hayatında mühendislerin takım çalışması
yeteneklerinin yüksek olması beklendiğinden, öğrencilerin bu yeteneklere sahip olarak
mezun olmaları önem taşımaktadır. Bu nedenle, mühendislik eğitim programlarında
öğrencilere takım çalışması tecrübesi kazanacakları imkanlar sağlanmalıdır. Bu
çalışmada, bilgisayar mühendisliği öğrencilerinin takım çalışması yetenekleri
bir donanım dersinde bireysel ve akran değerlendirmeleri kullanılarak
incelenmiştir. Çalışma, Türkiye’deki bir devlet üniversitesinde 56 ikinci sınıf
öğrencisinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada, bireysel ve akran
değerlendirmeleri için kullanılan Takım Çalışması Değerlendirme Formu ile
toplanan nicel veriler incelenmiştir. Hem bireysel hem akran değerlendirme
bulguları, öğrencilerin yüksek düzeyde takım çalışması yetenekleri
kazandıklarını göstermiştir. Ayrıca, kazanılan takım çalışması yeteneklerinin
sayısının proje notları ile doğru orantılı olduğu gözlemlenmiştir.
Takım çalışması Bireysel değerlendirme Akran değerlendirmesi Bilgisayar mühendisliği eğitimi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Submission Date | May 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 1 |
Ege Journal of Educational Technologies
is indexed and abstracted by
Index Copernicus, Asos Index, WorldCat, OpenAIRE, ROAD, BASE, Google Scholar, Academia.edu, Türk Eğitim İndeksi, IAD, EuroPub, Academindex
Publisher
Izmir Academy Association
www.izmirakademi.org