Bazı ebeveynler daha iyi bir eğitim için çocuklarına destek sunabilirler. Ancak bazı ebeveynler çocuklarının daha iyi bir eğitim alması için en iyi yolun baskı olduğunu düşünebilir. Bu araştırma, ebeveynlerin bu iki yoldan birini tercihi ile ortaya çıkabilecek, olumlu olumsuz sonuçları belirlemeye dönük bir ölçme aracının geliştirilmesine yöneliktir. Bu amaçla iki farklı çalışma yapılmıştır. Bu çalışmaların katılımcıları birinci çalışmada 536, ikinci çalışmada 529 ortaokul ve lise öğrencisidir. Çalışma verileri Denizli il merkezinde bulunan ortaokul ve liselerden elde edilmiştir. Birinci çalışma verileriyle ölçeğin faktör yapısı ve iç tutarlığı hesaplanmıştır. İkinci çalışmada, ölçeğin bileşen ve ayırt edici geçerliği yapılmıştır. Çalışmada, Rosenberg benlik saygısı ölçeği, başarı yönelimleri ölçeği, içsel motivasyon ve sınav kaygısı için motivasyon ve öğrenme stratejileri ölçeği alt ölçekleri ile birlikte öğrencilerin not ortalamaları kullanılmıştır. Sonuçta, ebeveyn akademik başarı baskısı ve desteği ölçeğinin (EABBDÖ) hem ortaokul ve hem de lise öğrencileri için ebeveyn akademik başarı baskısı ölçeği (EABBÖ) ve ebeveyn akademik başarı desteği ölçeği (EABDÖ) geçerli ve güvenilir bir şekilde ölçebilecek nitelikte bir ölçme aracı olduğu saptanmıştır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 9, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 17 Issue: 1 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.