Abstract
Bu çalışmanın amacı fen dersi öğretmen adaylarının fen-teknoloji-toplum-çevre bağlantısı bağlamında sosyo-bilimsel sorunlar hakkındaki görüşlerini ortaya koymak ve cinsiyet açısından farklılıkları araştırmaktır. Bu amaçla tarama modeli kullanılmıştır. Yüz otuz beş fen bilgisi öğretmen adayı uygunluk örneklemine göre seçilmiş ve altı tanesi açık uçlu bir tane de derecelendirilmiş ölçekli soru sorularak elde edilen veriler frekans analizi ile değerlendirilmiştir. Sonuç olarak öğretmen adaylarının sosyo-bilimsel konular hakkında yeterli bilgi düzeyinde olmadıklarını ortaya konmuştur, lakin bu konuların nasıl öğretilebileceği konusunda ise tam tersine olması gereken niteliklere yani yöntem ve/ya tekniklerin kullanımına sahiptirler. Ayrıca sosyo-bilimsel konularla ilgili bilgi ve görüşlerinde en etkili olan kaynak üniversitedeki derslerden fizik, kimya, biyoloji dersleri olurken, medyadan sosyal medya ve görsel medya, sosyal hayat açısından ise arkadaşlar ve aile bilgi kaynağı olarak ön plana çıkmaktadır. Sosyo-bilimsel sorunlar arasında toplumda çok konuşulmayan sorunlara örneğin genetik kopyalamalar, nükleer silahlanma, obezite vb. bireyler ilgisiz kalmaktadır.