Biyoloji öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin
farklı değişkenler (empatik eğilim, sınıf, akademik başarı) açısından incelenmesini
amaçlayan bu araştırma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel modelde
desenlemiştir. Bu araştırma, 2015-2016 Eğitim - Öğretim yılı Bahar Dönemi’nde
bir devlet üniversitesinin Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 82
biyoloji öğretmen adayının gönüllü katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Betimsel
istatistiklerin hesaplandığı, korelasyon ve regresyon analizlerinin yapıldığı
araştırmada California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği, Empatik Eğilim Ölçeği,
ayrıca araştırmacılar tarafından hazırlanan Kişisel Bilgiler Anketi kullanılmıştır.
Elde edilen bulgular sonucunda çalışmaya katılan biyoloji öğretmen adaylarının
eleştirel düşünme eğilimlerinin ve empatik eğilimlerinin orta düzeyde kaldığı, çalışmaya
katılan biyoloji öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile empatik
eğilimleri arasında pozitif yönlü ve orta düzeyli bir korelasyonun varlığı
belirlenmiştir. Ancak söz konusu biyoloji öğretmen adaylarının sınıf düzeyleri ile
akademik başarıları arasında bir korelasyonun varlığı tespit edilememiştir. Ayrıca
söz konusu biyoloji öğretmen adaylarının empatik eğilimlerinin eleştirel
düşünme eğilimlerinde tek yordayıcı değişken olduğu elde edilen bulgulardandır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 19 Issue: 1 |
This page is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 terms.