Abstract
Bu araştırmada, sınıf öğretmenlerinin ve okul
yöneticilerinin ilkokul programlarının güncellenmesine ilişkin görüşlerinin
belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde
tasarlanmış olup, araştırmada durum çalışması yöntemi işe koşulmuştur.
Araştırmanın çalışma grubunu, amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenen 10 sınıf
öğretmeni ve 5 okul yöneticisi oluşturmuştur. Araştırmanın verileri, yarı
yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik
analizine tabi tutulmuştur. Araştırmanın bulguları; programların değiştirilme nedenlerine
ilişkin görüşler, programların güncellenme sürecine ilişkin eleştiriler, öğretim
programlarının tanıtımlarına ilişkin görüşler, öğretim programlarının
geliştirilmesine yönelik öneriler, programların değişme sıklığına ilişkin
görüşler ve 2017 öğretim programına ilişkin görüşler temaları altında değerlendirilmiştir.
Araştırma sonucunda hem sınıf öğretmenlerinin hem de okul yöneticilerinin
öğretim programlarının sıklıkla değiştiği ve bu durumun çağın ihtiyaçlarını
yakalama çabasından kaynaklandığı görüşünde oldukları belirlenmiştir. Araştırma
sonunda öğretim programlarının daha az sıklıkta, bir öncekinin çıktılarının
değerlendirilerek ve bütün eğitim paydaşlarının görüşlerinin alınarak
güncellenmesi önerilmiştir.