ÖĞRENCİLERİN
AKADEMİK BAŞARILARINI ETKİLEYEN ÖRGÜTSEL FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ
ÖZET
Öğrencilerin akademik başarılarını,
öğretim elemanlarının mesleki yeterlilikleri ve iletişim becerileri, kurumun
yönetsel hizmetleri ve uygulamaları, fiziki koşul ve yeterlilikleri gibi
etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Bu araştırma üniversite öğrencilerinin
akademik başarılarını etkileyen, özellikle kurumsal yönetim ve öğretim
elemanlarının yeterlilikleri ile ilgili faktörlerin belirlenmesi amacıyla
yapılan tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Araştırma kapsamına bir Hemşirelik
Fakültesi'nde çalışan ve araştırmayı kabul eden öğretim elemanları alınmıştır
(n=85). Veriler, sosyo-demografık özellikleri belirlemek için “Kişisel Bilgi
Formu” ve Memduhoğlu ve Tanhan (2013) tarafından geliştirilen “Üniversite
Öğrencilerinin Akademik Başarılarını
Etkileyen Örgütsel Faktörler Ölçeği”
kullanılarak toplanmıştır. Öğrencilerin Akademik Başarılarını Etkileyen
Örgütsel Faktörler Ölçeği toplamının(X=80,47±11,44), Öğretim Elemanlarının Mesleki Yeterlilikleri ve Uygulamaları (X=80,47±11,44), Yönetsel Hizmet ve
Uygulamalar (X=30,98±4,91), İletişim (18,13±3,54) ve Fiziksel Ortam ve Donamım (4,27±1,71) alt boyutlarında puan
ortalamalarının orta düzeye yakın düşük
düzeyde olduğu saptanmıştır. Bu doğrultuda araştırma sonuçlarından yararlanarak düzenlemelere
gidilmesi önerilmektedir.
ÖZET
Öğrencilerin akademik başarılarını,
öğretim elemanlarının mesleki yeterlilikleri ve iletişim becerileri, kurumun
yönetsel hizmetleri ve uygulamaları, fiziki koşul ve yeterlilikleri gibi
etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Bu araştırma üniversite öğrencilerinin
akademik başarılarını etkileyen, özellikle kurumsal yönetim ve öğretim
elemanlarının yeterlilikleri ile ilgili faktörlerin belirlenmesi amacıyla
yapılan tanımlayıcı tipte bir araştırmadır. Araştırma kapsamına bir Hemşirelik
Fakültesi'nde çalışan ve araştırmayı kabul eden öğretim elemanları alınmıştır
(n=85). Veriler, sosyo-demografık özellikleri belirlemek için “Kişisel Bilgi
Formu” ve Memduhoğlu ve Tanhan (2013) tarafından geliştirilen “Üniversite
Öğrencilerinin Akademik Başarılarını
Etkileyen Örgütsel Faktörler Ölçeği”
kullanılarak toplanmıştır. Öğrencilerin Akademik Başarılarını Etkileyen
Örgütsel Faktörler Ölçeği toplamının(X=80,47±11,44), Öğretim Elemanlarının Mesleki Yeterlilikleri ve Uygulamaları (X=80,47±11,44), Yönetsel Hizmet ve
Uygulamalar (X=30,98±4,91), İletişim (18,13±3,54) ve Fiziksel Ortam ve Donamım (4,27±1,71) alt boyutlarında puan
ortalamalarının orta düzeye yakın düşük
düzeyde olduğu saptanmıştır. Bu doğrultuda araştırma sonuçlarından yararlanarak düzenlemelere
gidilmesi önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 13, 2019 |
Submission Date | November 13, 2018 |
Acceptance Date | September 13, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 35 Issue: 2 |