Review
BibTex RIS Cite

KÜLTÜRÜN KORUYUCU GÜCÜ: KÜLTÜREL SEMBOLLER

Year 2018, Issue: 2, 56 - 74, 26.04.2018

Abstract

            Kültür hem üretilen, hem de
paylaşılan yapısı ile toplulukların ortak değer yaratmasının, aynı zamanda
ortak anlamları paylaşmasının aracıdır. Bütünlük, aidiyet, uzlaşma ve
içselleştirmeye hizmet eden kültürün mikro düzeyini ve arkaik çekirdeğini de
kültür sembolleri oluşturmaktadır. Belirli bir kültürün sembolleri başka bir
kültür ile harmanlandığında benzeşir, yeniden biçimlenir ya da bazı kültürel
semboller diğerlerini asimile eder. Bunların da ötesinde bazı semboller vardır
ki evrenseldir. Kültürel semboller, kültüre ait değerlerin gelecek nesillere
değişmeden aktarılmasında çok önemli bir yere sahiptir ki, bu anlamda koruyucu
güç olarak da değerlendirilir. Bu çalışmada bir topluma ait inançlar,
ritüeller, seremoniler, hikayeler vb. çok sayıda kültür öğesinin taşınmasında
ve anlamlandırılmasında etkili olan kültürel sembollerin etkililiği ele
alınmaktadır.  

References

  • Adorno, W.T., Horkheimer, M. (2010). Aydınlanmanın Diyalektiği, Çev: Elif Öztarhan, Nihat Ülner , İstanbul: Kabalcı Yayınları.Alıcı, S. (2017). 19. Yüzyilda Sanatın Başkenti Paris ve İzlenimcilik. İdil 6.38: 2977 - 2998 . Allen, M. W, Gupta, R. Monnier, A. (Ağustos 2008), The Interactive Effect of Cultural Symbols and Human Values on Taste Evaluation, Journal of Consumer Research, Vol. 35, No. 2 ss. 294-308Baldwin, J.R. Faulkner, S. L. Hecht, M. L. (2006) A Moving Target: The Illusive Definition Of Culture. J.R. Baldwin, S.L. Faulkner, M. L. Hecht, S. L. Lindsley. (Ed) Redifining Culture Perspectives Across The Disciplines, Lawrence Erlbaum Associates, London.Barnard, M. (2010) Sanat, Tasarım Ve Görsel Kültür, Çev: Güliz Korkmaz, Ankara: Ütopya Yayınevi.Baynes, K. (2016) Toplumda Sanat, Çev: Yusuf Atılgan, İstanbul: YKY. Berger, J. (2010) Görme Biçimleri, Çev: Yurdanur Salman, İstanbul: Metis Yayınevi.Deacon, T. W. (2011) The Symbol Concept. K. R. Gibson ve M. Tallerman (Eds.), The Oxford Handbook Of Language Evolution. Debord, G. (2010) Gösteri Toplumu, Çev: Ayşen Ekmekçi, Okşan Taşkent, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Dukor, M. (2010). African Philosophy in the Global Village. Saarbrücken:Lambert Academic Publishing.Erdoğan, İ. (2004) Popüler Kültürün Ne olduğu Üzerine, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi , Yıl 5, Sayı 57.Erhat, A.(1972) Mitoloji Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitabevi.Fiske, J. (1989) Understanding Popular Culture, Oxford: Routledge. Frost, Warwick, Laing J. (2013) Commemorative Events: Memory, Identities, Conflict. New York: Routledge.Geertz, C. 1973. The Interpretation of Culture. New York: Basic Books.Geisler, M. E. (2005). Introduction: What Are The National Symbols-And What Do They Do To Us? National Symbols, Fractured İdentities. Hanover And London: Middlebury College Press.Gibson, C. (2013) Semboller Nasıl Okunur?. Çev: Cem Alpan, İstanbul: Yem Yayınevi.Güvenç, B. (2003) İnsan Ve Kültür, İstanbul: Remzi Kitabevi.Keesing, R. (1974). Theories of Culture, Annual Review of Anthropology, Vol.3, 73-97.Lizardo, O. (2016). Cultural Symbols and Cultural Power, Qual Sociol. 39:195–198.Malinowski, B. (1992). Bilimsel Bir Kültür Teorisi., Çev: S. Özkal, İstanbul: Kabalcı Yayınevi. Oğuz, E. S. (2011) Toplum Bilimlerinde Kültür Kavramı, Journal of Faculty of Letters Cilt/Volume 28 Sayı/Number 2 .Ortner, S.B. (1973). On Key Symbols, American Anthropologist, 75/II.Özbudun,S. ve Uysal G. (2015) 50 Soruda Antropoloji, İstanbul: Bilim Ve Gelecek Kitaplığı.Peterson R. A. ve Anand, N. (2004) The Production Of Culture Perspective, Annu. Rev. Sociol. 2004. 30:311–34Saeterstal, T. (1999) Symbols of Cultural Identity: A Case Study from Tanzania, African Archeological Review, Vol 16 No 2.Seyidoğlu, B. (1990) Mitoloji Üzerine Araştırmalar Metinler ve Tahliller, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınevi. Spencer-Oatey, H. (2012) What is culture? A compilation of quotations. GlobalPAD Core Concepts. Available at GlobalPAD Open House. http://www.warwick.ac.uk/globalpadintercultural.Erişim Tarihi: 01.05.2017. Stevenson, N. (2008) Medya Kültürleri, Sosyal Teori Ve Kitle İletişimi, Çev: G. Orhon-B.E. Aksoy, Ankara: Ütopya Yayınevi.Storey, J. (2017) The Popular and The Material, A. Malinowska, K. Lebek (Ed.)Materality and Popular Culture, New York: RoutledgeSwidler, A. (1986) Culture in Action: Symbols and Strategies, American Sociological Review, Vol. 51, 273-286.Triandafyllidou, A. (1998). National İdentity And The ‘Other’. Ethnic And Racial Studies, 21(4).Tukarev, S.A. (2005) Kültür Tarihinde Ateş Sembolü. Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi / Journal Ofturkish World Studies, Cift: Vı, Sayı 1.Williams, R. (1993) Kültür, Çev: Suavi Aydın, Ankara: İmge Yayınevi.Williamson, J. (2001) Reklamların Dili, Reklamlarda Anlam Ve İdeoloji, Çev: Ahmet Fethi, Ankara: Ütopya Yayınevi.Wiltgren, L. K. (2014) Youth Using National Symbols İn Constructing İdentities, Journal of Youth Studies, (17), 3._,_. Cultural Symbols and Textile Communication: The Documentation of a Woven SymbolicTextile,https://snlapps.depaul.edu/writing/Cultural%20Symbols%20and%20Textile%20Communication.pdf. Erişim Tarihi: 05.03.2018.
Year 2018, Issue: 2, 56 - 74, 26.04.2018

Abstract

References

  • Adorno, W.T., Horkheimer, M. (2010). Aydınlanmanın Diyalektiği, Çev: Elif Öztarhan, Nihat Ülner , İstanbul: Kabalcı Yayınları.Alıcı, S. (2017). 19. Yüzyilda Sanatın Başkenti Paris ve İzlenimcilik. İdil 6.38: 2977 - 2998 . Allen, M. W, Gupta, R. Monnier, A. (Ağustos 2008), The Interactive Effect of Cultural Symbols and Human Values on Taste Evaluation, Journal of Consumer Research, Vol. 35, No. 2 ss. 294-308Baldwin, J.R. Faulkner, S. L. Hecht, M. L. (2006) A Moving Target: The Illusive Definition Of Culture. J.R. Baldwin, S.L. Faulkner, M. L. Hecht, S. L. Lindsley. (Ed) Redifining Culture Perspectives Across The Disciplines, Lawrence Erlbaum Associates, London.Barnard, M. (2010) Sanat, Tasarım Ve Görsel Kültür, Çev: Güliz Korkmaz, Ankara: Ütopya Yayınevi.Baynes, K. (2016) Toplumda Sanat, Çev: Yusuf Atılgan, İstanbul: YKY. Berger, J. (2010) Görme Biçimleri, Çev: Yurdanur Salman, İstanbul: Metis Yayınevi.Deacon, T. W. (2011) The Symbol Concept. K. R. Gibson ve M. Tallerman (Eds.), The Oxford Handbook Of Language Evolution. Debord, G. (2010) Gösteri Toplumu, Çev: Ayşen Ekmekçi, Okşan Taşkent, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.Dukor, M. (2010). African Philosophy in the Global Village. Saarbrücken:Lambert Academic Publishing.Erdoğan, İ. (2004) Popüler Kültürün Ne olduğu Üzerine, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi , Yıl 5, Sayı 57.Erhat, A.(1972) Mitoloji Sözlüğü, İstanbul: Remzi Kitabevi.Fiske, J. (1989) Understanding Popular Culture, Oxford: Routledge. Frost, Warwick, Laing J. (2013) Commemorative Events: Memory, Identities, Conflict. New York: Routledge.Geertz, C. 1973. The Interpretation of Culture. New York: Basic Books.Geisler, M. E. (2005). Introduction: What Are The National Symbols-And What Do They Do To Us? National Symbols, Fractured İdentities. Hanover And London: Middlebury College Press.Gibson, C. (2013) Semboller Nasıl Okunur?. Çev: Cem Alpan, İstanbul: Yem Yayınevi.Güvenç, B. (2003) İnsan Ve Kültür, İstanbul: Remzi Kitabevi.Keesing, R. (1974). Theories of Culture, Annual Review of Anthropology, Vol.3, 73-97.Lizardo, O. (2016). Cultural Symbols and Cultural Power, Qual Sociol. 39:195–198.Malinowski, B. (1992). Bilimsel Bir Kültür Teorisi., Çev: S. Özkal, İstanbul: Kabalcı Yayınevi. Oğuz, E. S. (2011) Toplum Bilimlerinde Kültür Kavramı, Journal of Faculty of Letters Cilt/Volume 28 Sayı/Number 2 .Ortner, S.B. (1973). On Key Symbols, American Anthropologist, 75/II.Özbudun,S. ve Uysal G. (2015) 50 Soruda Antropoloji, İstanbul: Bilim Ve Gelecek Kitaplığı.Peterson R. A. ve Anand, N. (2004) The Production Of Culture Perspective, Annu. Rev. Sociol. 2004. 30:311–34Saeterstal, T. (1999) Symbols of Cultural Identity: A Case Study from Tanzania, African Archeological Review, Vol 16 No 2.Seyidoğlu, B. (1990) Mitoloji Üzerine Araştırmalar Metinler ve Tahliller, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Yayınevi. Spencer-Oatey, H. (2012) What is culture? A compilation of quotations. GlobalPAD Core Concepts. Available at GlobalPAD Open House. http://www.warwick.ac.uk/globalpadintercultural.Erişim Tarihi: 01.05.2017. Stevenson, N. (2008) Medya Kültürleri, Sosyal Teori Ve Kitle İletişimi, Çev: G. Orhon-B.E. Aksoy, Ankara: Ütopya Yayınevi.Storey, J. (2017) The Popular and The Material, A. Malinowska, K. Lebek (Ed.)Materality and Popular Culture, New York: RoutledgeSwidler, A. (1986) Culture in Action: Symbols and Strategies, American Sociological Review, Vol. 51, 273-286.Triandafyllidou, A. (1998). National İdentity And The ‘Other’. Ethnic And Racial Studies, 21(4).Tukarev, S.A. (2005) Kültür Tarihinde Ateş Sembolü. Türk Dünyası İncelemeleri Dergisi / Journal Ofturkish World Studies, Cift: Vı, Sayı 1.Williams, R. (1993) Kültür, Çev: Suavi Aydın, Ankara: İmge Yayınevi.Williamson, J. (2001) Reklamların Dili, Reklamlarda Anlam Ve İdeoloji, Çev: Ahmet Fethi, Ankara: Ütopya Yayınevi.Wiltgren, L. K. (2014) Youth Using National Symbols İn Constructing İdentities, Journal of Youth Studies, (17), 3._,_. Cultural Symbols and Textile Communication: The Documentation of a Woven SymbolicTextile,https://snlapps.depaul.edu/writing/Cultural%20Symbols%20and%20Textile%20Communication.pdf. Erişim Tarihi: 05.03.2018.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Makaleler
Authors

AYŞEN Temel Eğinli

AZRA K. Nazlı

Publication Date April 26, 2018
Submission Date March 20, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 2

Cite

APA Temel Eğinli, A., & Nazlı, A. K. (2018). KÜLTÜRÜN KORUYUCU GÜCÜ: KÜLTÜREL SEMBOLLER. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi(2), 56-74.
AMA Temel Eğinli A, Nazlı AK. KÜLTÜRÜN KORUYUCU GÜCÜ: KÜLTÜREL SEMBOLLER. Egemia Dergisi. April 2018;(2):56-74.
Chicago Temel Eğinli, AYŞEN, and AZRA K. Nazlı. “KÜLTÜRÜN KORUYUCU GÜCÜ: KÜLTÜREL SEMBOLLER”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi, no. 2 (April 2018): 56-74.
EndNote Temel Eğinli A, Nazlı AK (April 1, 2018) KÜLTÜRÜN KORUYUCU GÜCÜ: KÜLTÜREL SEMBOLLER. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi 2 56–74.
IEEE A. Temel Eğinli and A. K. Nazlı, “KÜLTÜRÜN KORUYUCU GÜCÜ: KÜLTÜREL SEMBOLLER”, Egemia Dergisi, no. 2, pp. 56–74, April 2018.
ISNAD Temel Eğinli, AYŞEN - Nazlı, AZRA K. “KÜLTÜRÜN KORUYUCU GÜCÜ: KÜLTÜREL SEMBOLLER”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi 2 (April 2018), 56-74.
JAMA Temel Eğinli A, Nazlı AK. KÜLTÜRÜN KORUYUCU GÜCÜ: KÜLTÜREL SEMBOLLER. Egemia Dergisi. 2018;:56–74.
MLA Temel Eğinli, AYŞEN and AZRA K. Nazlı. “KÜLTÜRÜN KORUYUCU GÜCÜ: KÜLTÜREL SEMBOLLER”. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi, no. 2, 2018, pp. 56-74.
Vancouver Temel Eğinli A, Nazlı AK. KÜLTÜRÜN KORUYUCU GÜCÜ: KÜLTÜREL SEMBOLLER. Egemia Dergisi. 2018(2):56-74.