Bu
çalışmada, Atıf Yılmaz’ın Ahh Belinda
filmi, yirminci yüzyılın başlarında
dünyada yaşanan insanlık hezeyanlarına karşı, şiirde, resimde ve sinemada,
manifestolarla açıklanan belli bir politika anlayışı çerçevesinde gelişen gerçeküstücü
akım çerçevesinde analiz edilmektedir. Gerçeküstücülük, bireyin ve iç
dünyasının irdelenmesini amaçlarken, kimliğe, bilince, akla ve bedene ilişkin
soruları temel alır. Türk sinemasında, 1980
sonrası çoğunluğu Atıf Yılmaz tarafından yönetilen kadın filmlerinde de,
kadınların kimlik sorunu ve toplumsal yaşamda karşılaştıkları zorluklar dile
getirilir. Bu çalışmada ele alınan Ahh
Belinda filmi, gerçeküstücülük çerçevesinde analiz edilirken, Duplessis’in
çalışmasında belirlediği öne çıkan tekniklerin filmde yer alış biçimine
odaklanılmaktadır. Filmin anlatısal, tematik ve sinematografik unsurları bu
çalışmada belirlenen teknikler doğrultusunda araştırılmaktadır. Sonuçta filmin,
gerçeküstücü bir anlatım benimserken, Duplessis’in vurguladığı unsurlardan
düşleri, paranoyayı, mizahı ve kimlik geçişini kullandığı belirtilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 31, 2019 |
Submission Date | July 17, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 5 |