Öğretim ortamlarına dijital teknolojilerin entegre olmasıyla farklı gereksinimler açığa
çıkmıştır. Bu gereksinimlerin başında öğretim programlarının güncel ve dinamik olma
gereği yer almaktadır. M.E.B. tarafından kamuoyu görüş ve önerilerine sunulan öğretim
programı güncellemeleri Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersini de konu edinmektedir.
2012 yılı içerisinde ilgili ders programı çerçeve olarak Talim Terbiye Kurulu tarafından
önerilmiş ve günümüze kadar güncellemelere açık kalmıştır. Bu süreçte algoritma,
programlama ve yazılım üniteleri programa dahil edilmiştir. 2017 yılında önerilen
öğretim programında ise düşünme becerilerini, yaratıcılık ve tasarımla sentezleyen
Hesaplamalı Düşünme kavramına yer verildiği görülmektedir. Bu gelişmelerin ülke
ekonomisine katkı sağlayacak gelecek nesillerin önünü açacağı düşünülmektedir. Ancak
bilişim teknolojileri alanında görev yapan öğreticilerin bu becerilere yeterli düzeyde sahip
olma durumları tartışılmaktadır. Bu durum programın uygulamasında tüm paydaşların
önemine işaret etmektedir. Standart program anlayışından vazgeçildiği görülen taslak
öğretim programında tüm sınıf düzeylerine yönelik kazanımlar ayrı ayrı oluşturulmuştur.
Ünite isimlerinde değişiklikler olmasına karşılık içeriğin büyük oranda mevcut program
ile örtüştüğü görülmektedir. Program içeriği ve kazanım ifadelerine yönelik
değerlendirmede köklü değişikliklerin yaşanmadığı ortaya çıkmaktadır.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 19, 2017 |
Submission Date | December 28, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 1 |
Academia Journal of Educational Research
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.