Bu
çalışma, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının materyal hazırlama ve etkinlik
yaptırmaya yönelik yatkınlıklarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.
Araştırma, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesinde öğrenim gören
Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarından 168 kişinin katılımı ile yapılmıştır.
Nitel araştırma yöntemlerinden örnek olay yönteminin kullanıldığı çalışmadan
edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuş, bu şekilde gruplara ayrılan
veriler SPSS 20 programı ile analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarına
araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan bir problem cümlesi şeklindeki
örnek olay verilerek içerisinde bulunduğu duruma nasıl bir çözüm üreteceği
yazılı olarak kayıt edilmiştir. Yapılan istatistiksel değerlendirmeler
sonucunda, Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının, derslerinde etkinlik yapma ve materyal
kullanma bakımından, cinsiyet faktörüne göre anlamlı bir fark bulunmamıştır.
Ancak yapılan Anova testi sonucunda sınıflar bazında materyal kullanma durumu
bakımından anlamlı bir fark bulunmuştur (p= .00). Bu fark 4. sınıftaki
öğretmen adaylarının lehine olup, 1,2 ve 3. sınıflara göre 4. sınıfta öğrenim
görenlerin materyal hazırlama konusunda daha bilinçli oldukları tespit
edilmiştir. Bununla birlikte her ne kadar son sınıf öğrencileri açısından
materyal kullanma tutumları yüksek çıksa da, gerek materyal kullanımı gerekse
etkinlik hazırlama ve kullanma tutumları bakımından tüm sınıflarda düşük
seviyede tutum puanları elde edilmiştir. Öğretmen adaylarının derslerde
materyal kullanımı ve etkinlik yapıp yapmama tutumlarının şekillenmesinde,
lisans programındaki derslerin dağılımının etkili olduğu düşünülmektedir.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | October 19, 2017 |
Submission Date | December 30, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 2 |
Academia Journal of Educational Research
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.