Bu çalışmanın temel amacı, mesleki
eğitimin önemini araştırmaktır. Bu genel amaç doğrultusunda mesleki eğitimin
önemine inanma, Meslek Yüksekokullarında mesleki eğitim ile ilgili yapılan etkinlikler,
öğretim görevlilerinin mesleki eğitime verdiği önem, öğretim programlarında
(ders içeriklerinde) mesleki eğitime ayrılan yer ve mesleki eğitimin daha
etkili olması bağlamındaki önerilere yönelik katılımcıların görüşlerine
başvurulmuştur. Bu araştırma nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde “durum
çalışması” deseni kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu,
2015-2016 akademik yılında Bitlis Eren Üniversitesi Adilcevaz Meslek
Yüksekokulu’nun Turizm ve Seyahat Hizmetleri ile Turizm ve Otel İşletmeciliği
Programlarında ön lisans öğrenimi gören 18 öğrenci oluşturmaktadır. Veri
toplama aracı olarak, “yarı yapılandırılmış görüşme formu” kullanılmış ve
veriler NVivo 8 nitel
veri analizi programına aktarılarak “içerik analizi yöntemiyle analiz
edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin çoğunluğunun mesleki eğitimin
önemine inandıkları ortaya çıkmıştır. Diğer taraftan eğitim programlarında
(ders içeriklerinde) yeteri kadar mesleki eğitime önem verilmediği
gözlemlenmiştir. Mesleki eğitimin daha kaliteli olması konusunda katılımcıların
en çok vurguladıkları şey uygulama saatlerinin artırılmasıdır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 19, 2018 |
Submission Date | February 13, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |
Academia Journal of Educational Research
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.