Aile, günümüz toplumlarının temel yapı taşı olarak kabul edilmekte ve bireylerin kişisel ve sosyal gelişimine etki eden önemli bir faktördür. Bu araştırmanın amacı, aile konularının öğretiminde sosyal bilgiler dersinin önemini vurgulayarak, T.C. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın aile eğitim programını ayrıntılı bir şekilde incelemek ve yapıcı öneriler sunmaktır. Bu çalışma, nitel araştırma türlerinden durum çalışmasına göre gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri, sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve ders kitapları ile T.C. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın aile eğitim programının yazılı dokümanından oluşmaktadır. Araştırmanın analiz süreci betimsel analiz tekniğiyle yürütülmüştür. Araştırmanın sonuçlarına göre aile konularının sosyal bilgiler dersinde önemli bir yer tuttuğunu ve öğrencilere ailevi değerleri, iletişim becerilerini, demokratik değerleri anlamalarında ve geliştirmelerinde etkili olduğunu göstermektedir. Sonuçlar genel olarak, sosyal bilgiler dersinin ailevi değerlerde rol oynadığını ve öğrencilere sadece bilgi aktarımı değil, aynı zamanda değerlerini, sorumluluklarını ve sosyal becerilerini geliştirmelerine yardımcı olduğunu göstermektedir. T.C. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından sunulan aile eğitim programı, tüm toplumsal yapıya hitap eden ve aileyi birçok açıdan gelişimini destekleyecek temel bilgi, beceri ve değerlerle donatıldığı belirlenmiştir. Bu araştırma, öğrenci-öğretmen-okul işbirliğinin önemine vurgu yaparak, aile konularının öğretiminde bu işbirliğinin daha da güçlendirilmesi önerilebilir. Ayrıca, öğretmen, aile konularının öğretim sürecinde öğrencilere popüler kültürün ve medyanın aile yapısına olumlu ve olumsuz etkilerini öğretmelidir.
The family is recognized as the basic building block of today's societies and is an important factor affecting the personal and social development of individuals. The purpose of this study is to examine the Family Education Program of the Ministry of Family and Social Services in detail and to offer constructive suggestions by emphasizing the role of social studies in teaching family issues. This study was conducted according to a case study, one of the qualitative research types. The data of the study consisted of the social studies curriculum and textbooks and the written document of the Family Education Program of the Ministry of Family and Social Services of the Republic of Turkey. The analysis process of the research was carried out with descriptive analysis technique. In general, the results show that the social studies course plays a role in family values and not only conveys information to students, but also helps them develop their values, responsibilities and social skills. It was determined that the family education program offered by the Ministry of Family and Social Services of the Republic of Turkey addresses the whole social structure and equips the family with basic knowledge, skills and values that will support its development in many aspects.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum Evaluation in Education, Social Studies Education |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | June 7, 2024 |
Submission Date | February 1, 2024 |
Acceptance Date | May 12, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 1 |
Academia Journal of Educational Research
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.