Akademik motivasyonun, çeşitli duygusal, eğitsel, mesleki değişkenlerle ilişkili olduğu bilinmektedir. Bu nedenle akademik motivasyon her düzeydeki öğrenci için önemli bir kavram olarak öne çıkmaktadır. Uluslararası öğrenciler söz konusu olduğunda bu değişken sosyal entegrasyon ve üniversiteye aidiyetten başlayarak, çeşitli açılardan öğrencinin yaşamını akademik, sosyal ve psikolojik açılardan etkileyebilme potansiyeline sahiptir. Türkiye’de yükseköğrenime devam eden öğrenciler arasında Batı Trakya Türk Azınlık Mensubu (BTTAM) uluslararası öğrencilerin önemli bir yeri olduğu görülmektedir. Bu öğrenciler için yükseköğretimde yürütülecek rehberlik ve psikolojik danışmanlık uygulama ve araştırmalarında nitelikli ölçme araçlarının kullanılmasına özen gösterilmesi, araştırmalarda elde edilecek bulguların bilimsel gücü bakımından önem taşımaktadır. Bu araştırmada Akademik Güdülenme Ölçeğinin (AGÖ; Bozanoğlu, 2004) bazı geçerlik ve güvenirlik kanıtları BTTAM uluslararası yükseköğretim öğrencilerinde incelenmiştir. Çalışmada Türkiye’de yükseköğrenime devam eden 311 BTTAM öğrenciden veri toplanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliliğini incelemek için uygulanan iki ayrı Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) sonucunda 3 boyutlu modelin tek boyutlu modele kıyasla daha iyi uyum gösterdiği tespit edilmiştir. Ölçeğin iyi düzeyde iç tutarlılığa sahip olduğu belirlenmiştir( α= .88, ω = .88 ve λ6 = .90). Sonuçlar AGÖ’nün BTTAM uluslararası öğrencilerle yürütülecek rehberlik hizmetlerinin etkililiğinin sınanabileceği veya akademik motivasyonun çeşitli değişkenlerle ilişkilerinin inceleneceği çeşitli araştırmalarda kullanılmak üzere bazı geçerlik ve güvenirlik kanıtlarına sahip olduğunu, ancak akademik motivasyonu ölçmeye yönelik ölçme araçları konusunda yeni çalışmalara ihtiyaç duyulduğunu göstermiştir.
It is known that academic motivation is related to various emotional, educational, and professional variables. Therefore, academic motivation emerges as a crucial concept for students at all levels. In the case of international students, this variable has the potential to affect a student's life in various aspects, academically, socially and psychologically, starting from social integration and belonging to the university. It is seen that Western Thrace Turkish Minority (WTTM) international students have an important place among the students attending higher education in Turkey. It is important to pay attention to the use of qualified measurement tools in guidance and psychological counseling practices and research to be carried out in higher education for these students, in terms of the scientific power of the findings to be obtained in the research. . In this study, some validity and reliability evidence of the Academic Motivation Scale (AMS; Bozanoğlu, 2004) was examined in WTTM international higher education students. Data were collected from 311 WTTM students attending higher education in Turkey. As a result of two separate Confirmatory Factor Analysis (CFA) applied to examine the construct validity of the scale, it was determined that the 3-dimensional model had a better fit than the unidimensional model. The scale was found to have good internal consistency (α = .88, ω = .88, and λ6 = .90). The results showed that AMS has some validity and reliability evidence to be used in various studies in which the effectiveness of guidance services to be carried out with WTTM international students can be tested, or the relations of academic motivation with various variables; but, new studies are also needed on measurement tools to measure academic motivation.
Academic motivation Westerm Thrace Turkish minority Validity Reliability International students
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Psychological Counseling and Guidance (Other) |
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Early Pub Date | October 20, 2024 |
Publication Date | October 31, 2024 |
Submission Date | August 5, 2024 |
Acceptance Date | October 9, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 2 |
Academia Journal of Educational Research
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.