Bebeklik döneminde yalnızca aile ile etkileşim halinde olan çocuklar dört beş yaş itibariyle aile bireyleriyle iletişimin dışında sosyal yaşama dahil olarak yeni öğrenmeler gerçekleştirmektedir. Öğrenmeye açık ve hevesli olunan bu dönemde yaşamlarını nitelikli bir şekilde sürdürebilmeleri ve sosyal yaşama uyum sağlayabilmeleri için kazanılması gereken bazı alışkanlıklar bulunmaktadır. Bunların başında temizlik ve hijyen alışkanlıkları gelmektedir. Bu dönemde edindikleri temizlik ve kişisel hijyen bilincinin hem bedensel hem ruhsal gelişimlerini önemli derecede etkilediği bilinmektedir. Yapılan bu araştırma ile ortaokul öğrencilerinin temizlik ve kişisel hijyen tutumlarını ortaya çıkarma, temizlik ve hijyen alışkanlıklarının kazandırılması sürecinde aile, sosyal yaşam alanı, okul faktörlerinin etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni 2019-2020 eğitim öğretim yılında Bursa ilinde öğretim gören ortaokul öğrencileri, örneklemi ise Bursa İli Osmangazi ilçesinde bir ortaokulda 5. 6. 7 ve 8. Sınıflar da öğrenim gören 500 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, kişisel bilgi formu ve araştırmacı tarafından geliştirilen 45 soruluk ‘kişisel temizlik ölçeği’ ile toplanmıştır. Yapılan faktör analizi sonucunda gerekli düzeltmeler sonucunda ölçekteki ifade sayısı 34’e düşürülmüştür. Ölçek geliştirme sürecinde Açımlayıcı Faktör Analizi(AFA), KaiserMeyer-Olkin(KMO) ve Barlett küresellik testi kullanılmıştır. Verilerin analizi için t –testi Tek Yönlü Varyans Analizi(ANOVA) Bonferroni testleri kullanılmıştır. Araştırmada betimsel araştırma yöntemi olan survey (tarama) yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmanın 03.04.2024 tarihli, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesinden alınmış etik kurul raporu bulunmaktadır.
-
Araştırma için herhangi bir proje desteği alınmamıştır
-
Araştırma için herhangi bir proje desteği alınmamıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Child Development Education |
Journal Section | Araştırma Makalesi |
Authors | |
Project Number | Araştırma için herhangi bir proje desteği alınmamıştır |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | May 8, 2024 |
Acceptance Date | May 27, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 4 Issue: 1 |