Review
BibTex RIS Cite

Modeller ve Modellerin Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programındaki Yeri

Year 2024, Volume: 4 Issue: 1, 67 - 79, 30.06.2024

Abstract

Bu çalışmada, modellerin ve fen bilimleri dersi öğretim programında yer alan model kazanımlarının çeşitli boyutlarda incelenmesi amaçlanmıştır. 2018 yılı Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı (MEB, 2018) temel alınarak gerçekleştirilen çalışma doküman analizi yöntemi ile yürütülmüş, öğretim programında yer alan model oluşturma ve kullanmayı içeren kazanımlar, sınıf seviyesi, konu alanı, ait olunan disiplin ve model boyutlarına göre incelenmiştir. Bulgular, öğretim programında, modelin ne olduğuna ve özelliklerine ilişkin açıklamaların yer almadığını göstermiştir. Bu durumda, öğretmenlerin ve öğrencilerin modelleri kendi model anlayışlarına göre yapılandırması olasıdır. Programda yer alan kazanımların sınırlı bir kısmı model kullanımını ve oluşturmayı içermekte, bu kazanımların çoğu da fizik disiplininde yer almaktadır. Bu bulgularla birlikte, modellerin ve model çeşitlerinin ne olduğuna ve ayrıca, fen öğretim programlarında model kullanımının ve oluşturmanın önemine daha fazla vurgu yapılması önerilmektedir.

References

  • Aktan, M. B. (2013). Pre-service science teachers’ views and content knowledge about models and modeling. Eğitim ve Bilim, 38(168), 398–410. Aktan, M. B. , Kaynak, S. , Abdüsselam, Z. ve Ardoğan, E. (2019). Güncel fen öğretim programları ve ders kitaplarında model ve modelleme kavramlarının analizi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(1) , 44-69. http://doi.org/10.30703/cije.450242. Altay, E. (2020). İlköğretim fen bilimleri öğretim programı, ders kitapları ve öğretmenlerin model kullanım yaklaşımlarının araştırılması. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi.
Year 2024, Volume: 4 Issue: 1, 67 - 79, 30.06.2024

Abstract

References

  • Aktan, M. B. (2013). Pre-service science teachers’ views and content knowledge about models and modeling. Eğitim ve Bilim, 38(168), 398–410. Aktan, M. B. , Kaynak, S. , Abdüsselam, Z. ve Ardoğan, E. (2019). Güncel fen öğretim programları ve ders kitaplarında model ve modelleme kavramlarının analizi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 8(1) , 44-69. http://doi.org/10.30703/cije.450242. Altay, E. (2020). İlköğretim fen bilimleri öğretim programı, ders kitapları ve öğretmenlerin model kullanım yaklaşımlarının araştırılması. [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education (Other)
Journal Section Reviews
Authors

Seçil Serttaş 0000-0002-0940-1287

Ayşe Yenilmez Türkoğlu

Publication Date June 30, 2024
Submission Date May 13, 2024
Acceptance Date June 12, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Serttaş, S., & Yenilmez Türkoğlu, A. (2024). Modeller ve Modellerin Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programındaki Yeri. Uluslararası Eğitimde Mükemmellik Arayışı Dergisi (UEMAD), 4(1), 67-79.