BibTex RIS Cite

Türkiye’deki Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Kültürlerarası Etkileşim Algısının İncelenmesi

Year 2015, Volume: 4 Issue: 12, 0 - 0, 05.02.2016

Abstract

Araştırmanın genel amacı, farklı kültürlerden gelen bireylerin eğitim ortamlarında
birbirleriyle olan ilk etkileşimlerine ilişkin algılarını çeşitli değişkenler açısından
incelemektir. Çalışma, kültürlerarası etkileşim algısının çeşitli değişkenler
açısından ele alındığı tarama modelinde bir araştırmadır ve Türkiye’de öğrenim
gören yabancı uyruklu üniversite öğrencilerinin eğitim ortamındaki ilk etkileşim
algılamaları incelenmiştir. Araştırma grubunu, yurtdışından Türkiye’ye gelmiş ve
öğrenimlerine farklı üniversitelerde devam eden farklı yaşlardaki, Kafkasya ve Avrupa’dan
192 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanması için, yabancı uyruklu
öğrencilere “Kişisel Bilgi Formu”, Ling Chen tarafından geliştirilen ve araştırmacı
tarafından uyarlanan “Kültürlerarası Etkileşim Algısı Ölçeği” uygulanmıştır. Bazı
değişkenler açısından kültürlerarası etkileşim algısının farklılaşıp farklılaşmadığını
belirlemek için t testi, grupları birbirleriyle karşılaştırıp farkı bulmak için de
“tek yönlü varyans analizi” (ANOVA) ve çoklu regresyon kullanılmıştır. Kültürlerarası etkileşim algısı ve onun alt boyutları olan, etkileşimde güçlük ve etkileşimde uyumun, cinsiyet, medeni durum, yaş, Türkiye’deki ikamet süresi, geldiği ülke, ülkesinde ikamet ettiği yerleşim birimi, öğrenim gördüğü alan, Türkiye’de nerede oturduğu ve Türkiye’de kiminle yaşadığı değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmada, 21-22 yaş düzeylerinde etkileşimde güçlüğün azaldığı bulunmuştur. Kafkasya’dan gelen öğrencilerin genelde eğitim ortamında diğer ülkelere göre daha olumlu etkileşim deneyimleri edindikleri bulunmuştur.

Anahtar Kelimeler : Kültürlerarası Etkileşim Algısı, Yabancı Uyruklu Öğrenci,
Erasmus, Tömer

Year 2015, Volume: 4 Issue: 12, 0 - 0, 05.02.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Eğitim ve Toplum Sayı 12
Authors

Ramin Aliyev

Selahiddin Öğülmüş

Publication Date February 5, 2016
Submission Date February 5, 2016
Published in Issue Year 2015 Volume: 4 Issue: 12

Cite

APA Aliyev, R., & Öğülmüş, S. (2016). Türkiye’deki Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Kültürlerarası Etkileşim Algısının İncelenmesi. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 4(12).

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.