BibTex RIS Cite

Vatandaşlık, Çeşitlilik Ve Çoğulculuğun Tarihsel Süreç İçerisinde Türk Eğitim Sistemi’ndeki Yeri

Year 2016, Volume: 5 Issue: 13, 0 - 0, 16.06.2016

Abstract

Bu çalışmada 1839 Tanzimat reformlarıyla önemli görülen, 1876 Kanun-i Esasi ile sınırları ve kapsamı belirlenen ilk anayasal Osmanlı vatandaşlığı tanımlamasından günümüz Türkiye’sine kadar geçen süreçte vatandaşlık, çeşitlilik ve çoğulculuğun yeri ve önemi konusu ele alınarak incelenmiştir. Çokkültürlü bir yapıya sahip olan Osmanlı Devleti, Türkiye Cumhuriyetinin kuruluş süreci ve günümüz Türkiye’sinde vatandaşlık ve vatandaşlık eğitiminin kapsamı, vatandaş ile kamusal yapıyı temsil eden devlet arasındaki hukuksal–siyasal konumun ne olduğu konularına değinilmiştir. Diğer yandan Osmanlı Devleti'nde çokkültürlüğe ve çokdilliliğe dayanan azınlık eğitiminin nasıl sürdürüldüğü ile azınlık okulları olan Ermeni, Rum ve Yahudi okullarının statü ve faaliyetlerine ilişkin açıklamalara yer verilmiş- tir. Türkiye’de vatandaşlık ve vatandaşlık eğitimi, demokrasi kültürüne duyulan ihtiyaç, bireylerin vatandaşlık noktasındaki farkındalık boyutları irdelenerek çokkültürlü eğitim için demokratik düzenlemelere yönelik eğitim programı geliştirilmesi gereğine vurgu yapılmıştır. Anahtar kelimeler: Çeşitlilik, Çoğulculuk, Vatandaşlık, Vatandaşlık Eğitimi.

Year 2016, Volume: 5 Issue: 13, 0 - 0, 16.06.2016

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Eğitim ve Toplum Sayı 13
Authors

Fadime Koç Damgacı

Publication Date June 16, 2016
Submission Date June 16, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 13

Cite

APA Damgacı, F. K. (2016). Vatandaşlık, Çeşitlilik Ve Çoğulculuğun Tarihsel Süreç İçerisinde Türk Eğitim Sistemi’ndeki Yeri. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 5(13).

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.