Okul; öğretmen-öğretmen, öğretmen-idare, öğretmen-veli ve öğrenci-öğrenci iletişiminin yaşandığı sosyal bir alandır. Okul içinde en yoğun iletişim öğretmen-öğrenci arasında gerçekleşir. Öğretmen-öğrenci iletişiminin niteliği, eğitimin
de niteliğini belirler. Öğretmen-öğrenci iletişimindeki olumsuzluk, eğitimde de
olumsuzluğa yol açar. Bu araştırmada, dil-davranış ilişkisi acısından ortaokulda
görev yapan öğretmenlerin öğrencilerinde gördüğü olumsuz söz ve davranışlar ele
alınmıştır. Araştırmaya 2016-2017 eğitim öğretim yılında Ankara’da üç ortaokulda görev yapan 67, Mersin’de üç ortaokulda görev yapan 52, toplam 119 öğretmen
katılmıştır. Betimsel bir nitelik taşıyan bu çalışmada veriler açık uçlu anket formuyla toplanmıştır. Çalışmada öğrencilerin sadece olumsuz davranışlarının değil,
aynı zamanda olumsuz sözlerinin de incelenmesi gerektiği savunulmaktadır
Olumsuz öğrenci davranışları olumsuz öğrenci sözleri istenmeyen öğrenci davranışları öğretmen-öğrenci iletişimi eğitimde iletişim dil-davranış ilişkisi
Journal Section | Eğitim ve Toplum Sayı 16 |
---|---|
Authors | |
Publication Date | May 2, 2017 |
Submission Date | November 17, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 16 |
It publishes articles in Turkish in the fields of Educational Sciences and Social Sciences. The journal reaches libraries in Türkiye and abroad in printed form, and its electronic copy is scanned by many indexes.