Bu çalışmanın amacı; spor tesislerinden yararlanan bireylerin tesisler hakkındaki görüşlerini belirleyebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmektir.
Araştırmanın çalışma grubunu Eskişehir Osmangazi Üniversitesi spor tesislerinden yararlanan 244’ü erkek, 316’sı ise kadın toplam 560 kişi oluşturmaktadır. Tesislerden yararlanan kişilerin 368’i fitness, 192’si ise pilates çalışmalarına devam
eden kişilerdir. Ölçeğin geçerlik çalışmaları kapsamında açıklayıcı ve doğrulayıcı
faktör analizi çalışmalarına yer verilmiştir. Açıklayıcı faktör analizi SPSS 18 paket
programıyla, doğrulayıcı faktör analizi LISREL 8.8 programıyla gerçekleştirilmiş-
tir. Açıklayıcı faktör analizi sonucunda spor tesisleri müşteri memnuniyeti ölçeği
maddelerinin 8 boyut altında toplandığı görülmüştür. Gerçekleştirilen DFA sonucunda uyum iyiliği indekslerinin literatürde belirtilen değerlerde olduğu tespit
edilmiştir. Araştırmada ‘’Spor Tesisleri Müşteri Memnuniyeti Ölçeğinin’’ müşteri
görüşlerini belirlemek amacıyla kullanılabileceği sonucuna varılmıştır
Journal Section | Eğitim ve Toplum Sayı 16 |
---|---|
Authors | |
Publication Date | May 2, 2017 |
Submission Date | April 6, 2016 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 6 Issue: 16 |
It publishes articles in Turkish in the fields of Educational Sciences and Social Sciences. The journal reaches libraries in Türkiye and abroad in printed form, and its electronic copy is scanned by many indexes.