Bu çalışmada Almancanın yabancı dil olarak öğretilmesine yönelik olarak hazırlanan
“Toko-Demo” adlı ilkokul dördüncü sınıf ders kitabı ülke bilgisi yönünden
incelenmiştir. Teorik bölümde “ülke bilgisi” “ülke bilgisinin kapsamı” konusunda
çeşitli tanımlara yer verildikten sonra ders kitaplarında ülke bilgisi yönünden
hangi kriterlerin yer alması gerektiği ortaya konmuştur. Uygulama bölümünde ise
ilgili kriterler doğrultusunda adı geçen ders kitabı incelenmiş, olumlu ve olumsuz
yönleri betimlemeli yöntem çerçevesinde tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Ülke Bilgisi, Yabancı Dil Öğretimi, Alman Dili Eğitimi
The fourth grade primary school textbook “Toko-Demo” which was prepared
for the teaching of German as a foreign language was analyzed in terms of country
knowledge in this study. After giving various definitions about “country knowledge” and “scope of country knowledge”, criteria which should be included in the
course books in terms of country knowledge were emphasized in the theoretical
section. In the application section, the mentioned course book was analyzed in accordance with the related criteria; the positive and negative aspects were identified
within the framework of descriptive method.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Sayı |
Authors | |
Publication Date | September 10, 2015 |
Submission Date | September 10, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 3 Issue: 9 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.