Eğitim ve öğretim hayatının aşamaları ve içerikleri devletlerin resmi organları tarafından temsil edilen politikalara göre hazırlanan programlar çerçevesinde uygulanmaktadır. Belirlenen bu politikalar ve eğitim-öğretimle ilgili uygulamalar milli eğitim
sisteminin temelini oluşturmaktadır. Dünyada uygulanan eğitim sistemleri süreç içerisinde uygulamalardan yola çıkarak beklentilere göre değişmekte ve gelişmektedir.
Bu doğrultuda Türk eğitim sisteminde de davranışçı yaklaşımdan yapılandırmacı
eğitim yaklaşımına geçilmiştir. Türk dili ve kültürünün gelecek nesillere aktarılarak
hem korunması hem de sürekliliğinin sağlanması noktasında Türk Dili ve Edebiyatı
derslerinin ayrı bir önemi vardır. Bu araştırmanın amacı 9.sınıf Türk Dili ve Edebiyatı
ders kitabında yer alan metin altı soruların Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre
analiz edilmesidir. Bu amaç doğrultusunda ders kitabındaki 9 ünitede yer alan okuma metinlerine yönelik hazırlanan metin altı soruları Yenilenmiş Bloom Taksonomisi
dikkate alınarak kategorilendirilmiştir. Kategorilerden hareketle elde edilen bulgulara
göre metin altı soruları Yenilenmiş Bloom Taksonomisinin ağırlıklı olarak hatırlama, anlama ve uygulama basamağına denk geldiği belirlenmiştir. Buna göre hatırlama düzeyindeki soru oranı %22,98; anlama düzeyinde soru oranı %22,58; uygulama düzeyindeki soru oranı 16,53; çözümleme düzeyindeki soru oranı 20,16; değerlendirme düzeyindeki soru oranı %17,34; yaratma düzeyindeki soru oranı ise %0,40’tır. Bu
durum 9.sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ders Kitabında yer alan metin altı sorularının
Yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre ağırlıklı olarak temel bilişsel düzeydedir.
Yenilenmiş Bloom Taksonomisi Türk Dili ve Edebiyatı Öğretimi Soru Sorma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı31 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 16 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 31 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.