Türkiye’de öğretmenlerle ilgili araştırmalarda genellikle, öğretmenlerin yetiştirilmesi, eğitim tarihi, teşkilat tarihi vb. konular ele alınmıştır. Öğretmenlerin meslek
yaşamlarında karşılaştıkları problemlere fazla değinilmemiştir. Buna yönelik, emekli
öğretmenlerin yetişme biçimleri, mesleği seçme nedenleri, öğretmenlik mesleği ile
ilgili yaşadıkları sorunlar, öğretmenlik yaptıkları yıllarda eğitim ve öğretmen yetiştirme politikaları üzerine düşünceleri, özlük hakları ile ilgili sorunları, ekonomik durumları, çalışma koşulları, öğrenci ve velilerle ile olan ilişkileri onların kendi tanıklıklarından hareketle bu sorunlara cevap aramak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma
grubunu Niğde ilinden yaşayan 51 emekli öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada
kullanılacak inceleme yöntemi betimsel tarama modelidir.
Yöntemi “sözlü tarih “ olan bu araştırmanın verileri toplanırken ve analiz edilirken
planlı ve sabırlı bir süreç takip edilmiştir. Verilerin toplanmasında görüşme tekniği
kullanılmıştır. Görüşmeler sözlü tarih yöntemine uygun olarak yapılmıştır. Bu araştırmada, sözlü tarih görüşmelerine ilişkin izlenen süreç ve verilerin analizine yönelik
çalışmalar üç ana başlık altında betimlenmiştir. Bu çalışmada elde edilen sonuçlar
şöyle ifade edilebilir: Niğde ilinde yaşayan emekli öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine ilişkin deneyimleri aktarılmıştır.
Bu çalışmada elde edilen sonuçlar şöyle ifade edilebilir: Niğde ilinde yaşayan emekli
öğretmenlerin öğretmenlik mesleğine ilişkin deneyimleri aktarılmıştır. Bu deneyimler öğretmenlerin yetişme biçimleri, mesleği seçme nedenleri, öğretmenlik mesleği ile ilgili yaşadıkları sorunlar, öğretmenlik yaptıkları yıllarda eğitim ve öğretmen yetiştirme politikaları üzerine düşünceleri, özlük haklarıyla ilgili sorunlar, ekonomik durumları, çalışma koşulları ve veliler ile olan ilişkileri hakkında bilgileri içermektedir.
Araştırmanın sonuçlarından en önemlisi ise; öğretmenlerin zor koşullara rağmen
severek, isteyerek ve özveriyle çalıştığı bu sebeple öğretmenlik mesleğinden doyum
sağlandığı belirlenmiştir. Öğretmenlerin o kadar olumsuzluğa rağmen meslek sevgisi
ve gelecek ile ilgili umutlarının devam ettiğini görmekteyiz.
Öğretmen Sınıf Öğretmeni Öğretmen Okulları Köy Enstitüleri Üniversite
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 32 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2022 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 11 Sayı: 32 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.