Araştırmanın amacı; ilkokul birinci sınıfa isteğe bağlı kaydedilen öğrencilerin bitişik eğik yazı çalışmalarında karşılaştıkları problemlerin sınıf öğretmenlerince belirlenmesidir. Araştırma, birinci sınıf öğretmenlerinin ilkokula isteğe bağlı kaydedilen öğrencilerin bitişik eğik yazma becerisini öğrenirken karşılaştıkları problemlere ilişkin görüşlerini ortaya koyan nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeline uygun olarak yürütülmüştür. Veri toplamak aracı olarak Şahin’in (2012) Bitişik Eğik Yazı Öğretiminde Karşılaşılan Problemler adlı çalışmasında kullandığı “Bitişik Eğik Yazı Öğretiminde Karşılaşılan Problemler Anketi” araştırmacılarca geliştirilerek kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı, ölçüt örnekleme yöntemiyle seçilen birinci sınıf öğretmenlerine uygulanmıştır. Bu kapsamda sınıfında isteğe bağlı olarak ilkokula kaydedilen öğrencilerin bulunduğu 129 sınıf öğretmeni araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Veriler bilgisayar ortamına aktarılarak SPSS paket programıyla yüzde (%) ve frekans (f) değerleri hesaplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; isteğe bağlı olarak ilkokula kaydedilen öğrencilerin bitişik el yazısı öğrenirken karşılaştıkları problemler incelendiğinde öğretmenler; öğrencilerin hazırlık, harf, kelime ve cümle yazımı ve genel görünüş aşamasında kısmen problem yaşadıklarını, uygulama zamanı aşamasında ise zorlandıklarını, bu zorlanmanın erkek öğrencilerde daha fazla gözlemlendiğini ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin görüşlerine göre, ilkokula öğrencilerin en fazla hata yaptıkları küçük harfler “f, b, k, s” harfleri, büyük harfler ise “H, D, S, K” harfleri olarak belirlenmiştir. Öğretmenlerin görüşlerine göre, bu öğrencilerin yazmada zorlandıkları küçük harfler “s, f, r, k” olarak gözlemlenirken, büyük harfler ise “D, H, G, S” olarak tespit edilmiştir. Öğretmenlerin görüşlerine göre, yazımında en çok karşılaştırılan harfler olarak “b–d”, “r–n”, “m-n” ve “u-v” harfleri olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre araştırmacı ve uygulayıcılara öneriler sunulmuştur
The aim of this research is to determine the encountered problems by students optionally enrolled to elementary school in cursive handwriting studies the research is conducted according to survey model. The questionnaire named “Encountered Problems of Teaching Adjacent Italic Handwriting” and handled by Şahin (2012) is improved by researchers and used as data collection device. The improved data collection device is directed to first class teachers chosen by criteria sampling and have students who are optionally enrolled to elementary school. According to the research result; the teachers express that these students have partial problems at the tags of preparation, letter-wordsentences writing and general sight and they are forced at the stage of application time. And it’s observed that boys are forced more than girls. The majority of teachers stated that these students are so bored and were forced to write long texts at the practice time. According to the teachers, it’s determined that common mistaken letters of the students -who are registered for school arbitrarily- are “f,b,k,s” as small and “H,D,S,K” as big letters. It’s observed that these students are forced in writing the small letters “s,f,r,k” and the big letters “D,H,G,S”. And it’s indicated that “b-d”, “f-n”, “m-n” and “u-v” are the letters which are mostly confused. According to the survey results were presented by researchers recommend
Cursive Handwriting Student Optionally Enrolled to Elementary School Elementary Read-Write Teaching
Other ID | JA56YS39NU |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 23, 2016 |
Submission Date | July 23, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 12 |