Amaç: Üniversitelerin lisans ve lisansüstü programlarındaki öğrencilerin istatistiğe ilişkin korku, endişe, kaygı, hoşlanmama gibi önyargıları ve negatif tutumları gelecekte bazı akademik eksikliklere yol açabilmektedir. Benzer şekilde biyoistatistik dersi, tüm sağlık alanlarında; araştırma tasarlama ve uygulanması, verilerin analiz edilmesi, sonuçların yorumlanması ve kaliteli bilimsel yayın üretilmesinde büyük öneme sahiptir. Bu derse ilişkin görüş ve tutumların öğretim elemanı tarafından bilinmesi; bu dersi alan öğrencilerin biyoistatistik dersini daha iyi anlamalarına ve dersi severek işlemelerine katkı sunacaktır. Gereç ve Yöntemler: Öğrencilerin biyoistatistik dersine yönelik tutumlarının belirlemesi amacıyla, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi bünyesindeki Tıp Fakültesi, Eczacılık Fakültesi, Veteriner Fakültesi, Sağlık Yüksek Okulu ve Lisansüstü bölümlerinde kayıtlı 420 öğrenciye uygulanan anketlerden elde edilen veri seti kullanılmıştır. Derse yönelik tutumu ölçmek amacıyla 1-5 arası likert puanlar kullanılmıştır. Bulgular: Biyoistatistik dersine yönelik tutum sorularına verilen cevaplara göre tutum puanları hesaplanmış ve bu veriler faktör analizine tabi tutulmuştur (KMO %90.1; p<0.001). Biyoistatistik dersinin genel olarak sevildiği ancak zor bir ders olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada kişisel bilgilere göre; öğrencinin “Anne-Baba Beraberlik durumu, Haftalık Biyoistatistik Ders Saati ve Okul Bitince Hedefine” göre tutum puanları arasında istatistik olarak anlamlı bir farklılık gözlenmiştir (p<0.05). Sonuç: Biyoistatistik dersinin öğrencilere daha fazla sevdirilmesi ve öğretim elemanları tarafından kolay/zevkli şekilde işlenmesi ve öğrencilerin istatistik bulguları kolayca yorumlayabilmesinin sağlanması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğrencilerin, biyoistatistiğin zorunlu ders olmaması durumunda bile öğrencilerin bu derse girme isteklerinin pekiştirilmesi açısından öğretim elemanlarının daha fazla çaba göstermesi önerilmektedir. Çalışmada elde edilen sonuçlar, dersin daha iyi öğretilmesine ve öğrencilerin olumsuz tutumların düzeltilmesine ve dolayısıyla üniversitenin genel eğitim kalitesinin de arttırılmasına katkı sağlayabilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2020 |
Submission Date | February 3, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 11 Issue: 21 |