Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin matematiksel problem çözme konusundaki inançlarını incelemektir. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji kullanılmıştır. Araştırma on sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Veriler görüşmeler aracılığıyla toplanmış ve içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Matematiksel problem çözmenin doğası, matematiksel problem çözmenin önemi, sınıf ortamında problem çözme süreci, problem çözme becerisi, çözüm yolunu öğretme, bir problemin farklı çözüm yolları, anlamanın önemi ve problem kurmanın önemi araştırmanın sekiz temasıdır.
The purpose of this study is to investigate teachers’ beliefs about mathematical problem solving. In this study, phenomenology was used to gain an insight about the elementary classroom teachers’ beliefs about mathematical problem solving. To collect data, interviews were conducted with ten elementary teachers. The data were analyzed through content analysis. According to analysis, the nature of mathematical problem solving, the importance of mathematical problem solving, problem solving process in classroom environment, problem solving ability, teaching the correct procedure to solve problems, several ways of solving a problem, the importance of understanding, and the importance of problem posing are eight themes of the study.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 30, 2020 |
Submission Date | September 21, 2020 |
Acceptance Date | October 15, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 |
ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.