Araştırmanın amacı, Hayat Bilgisi dersinde Müziksel
Zeka'nın temele alındığı bir ders sürecinden sonra derse ilişkin öğretmen ve
öğrenci görüşlerini belirlemektir. Araştırma, eylem araştırması modeline
uygundur. Çalışma grubu, İstanbul ili, Zeytinburnu ilçesindeki özel bir okulun
3. sınıfına devam eden 63 kişilik öğrenci; aynı kuruma bağlı çalışan 7 kişilik
öğretmen grubudur. Verilere görüşme ve günlükler aracılığı ile ulaşılmıştır.
Görüşme yapılan öğrenci sayısı 9, öğretmen sayısı 7'dir. Günlükleri dolduran
öğrenci sayısı 26, öğretmen sayısı 2'dir. Elde edilen verilere, içerik analizi
uygulanmıştır. Araştırmada, Müziksel Zeka temelli Hayat Bilgisi derslerini
öğrencilerin "eğlenceli" ve
"öğretici", öğretmenlerin "dikkat/ilgi çekici" ve "eğlenceli" buldukları
belirlenmiştir. Ayrıca uygulama ile birlikte öğrencilerin, dersi "daha kolay öğrendikleri" ve "daha fazla sevmeye başladıkları" da
araştırmada çıkan sonuçlar arasındadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | November 30, 2018 |
Submission Date | August 18, 2018 |
Acceptance Date | October 29, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |
ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.