Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının Çözelti Derişimlerindeki Bazı Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi ve Anlama Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2019, Volume: 3 Issue: 2, 87 - 104, 28.10.2019
https://doi.org/10.32433/eje.558440

Abstract


Bu çalışma fen bilgisi öğretmen
adaylarının çözelti derişimlerindeki bazı kavramları anlama düzeyleri ve
kavram yanılgılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi amacıyla
yapılmıştır. Bu amaçla 131 fen bilgisi öğretmen adayına iki bölümden oluşan
bir ölçme aracı uygulanmıştır. Uzman görüşü alınan ölçme aracının Cronbach
alfa güvenilirlik kat sayısı 0,710 bulunmuştur. Elde edilen bulgulardan
adayların kavramları birbiri yerine kullandıkları, anlamlı öğrenme yerine
ezbere öğrenmeyi tercih ettikleri ve birçok kavramın anlama düzeyleri
arasında pozitif doğrusal bir ilişki olduğu bulunmuştur. Çözelti
derişimleriyle ilgili kavramlardan anlamlı öğrenme en fazla normalite ve
molarite kavramlarda olurken en fazla yanılgı derişim kavramında olmuştur.
Kavramların anlama düzeyleri adayların cinsiyetlerine, Genel Kimya I ve II
derslerindeki başarı durumlarına göre anlamlı olmadığı saptanmıştır. Kavram
yanılgılarının kalıcı hale gelmemesi için öğrencilerin var olan ön
bilgilerinin ortaya çıkartılması ve yeniden yapılandırılması önerilmektedir

References

  • Ağgül Yalcın, F. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının asit baz konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarının sınıf düzeylerine göre incelenmesi. Türk Fen Eğitim Dergisi, 8(3), 161-172.
  • Akgün, A. (2009). The relation between sciences student teacher’ misconceptions about solution, dissolution, diffusion and their attitudes toward science with achievement Education and Science, 34(154), 26-36.
  • Dinç Artut, P. & Tarım, K. (2006). İlköğretim öğrencilerinin basamak değer kavramını anlama düzeyleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2(1), 26-36.
  • Ayas, A. (1997). Kimya öğretimi. YÖK / Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Ankara.
  • Birgin, O. & Gürbüz, R. (2009). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin rasyonel sayılar konusundaki işlemsel ve kavramsal bilgi düzeylerinin incelenmesi. Uludağ Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 529-550.
  • Birinci- Konur, K. ve Ayas, A. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının bazı kimya kavramlarını anlama seviyeleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 83-90.
  • Can, A. (2014). Spss ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. 3. Baskı, Pegem Akademi.
  • Canbolat, N. Pınarbaşı, T. Bayrak Çeken, S. & Geban, Ö. (2004). Kimyadaki bazı yaygın yanlış kavramlar. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(24), 135-146.
  • Çalık, M. & Ayas, A. (2005). A comparison of level of understanding of eighth- grade student and science student teachers related to selected chemistry concepts. Journal of Research in Science Teaching, 42, 638-667.
  • Çoştu, B. Ayas, A. ve Cerrah, L. (2002). Öğrencilerin fen kavramlarını anlama seviyelerinin ve yanılgılarının belirlenmesinde grup mülakatlarının önemi. 2000’li yıllarda I. öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Demircioğlu, G. & Ercebi, M. (2013). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kavramsal ve algoritmik kimya sorunlarındaki performanslarının karşılaştırılması. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 145-169.
  • Dolu, G. (2018.). Kimyada kavram yanılgıları. Pegem Akademi, Ankara.
  • Dönmez, Y. (2011). Sınıf öğretmen adaylarının bazı kimya kavramlarının anlama seviyelerinin ve kavram yanılgılarının belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Duman, M. Ş. & Avcı, E, (2014). Fen ve teknoloji eğitiminde kavram yanılgıları üzerine 2003-2013 yılları arasında yapılmış çalışmaların değerlendirilmesi. Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 2(2), 67-82.
  • Dündar, H. & Aksoy, N. (2010). Kavram analizi stratejisinin öğrencilerin kavram öğrenme başarısı ve hayat bilgisi dersine ilişkin tutumlarına etkisi. Akademik Bakış Dergisi, 21, 1-27.
  • Ebenezer, J. (2001). A hypermedia environment to explore and negotiate student’ conceptions, animation of the solution process of table salt. Journal of Science Education and Technology, 10, 73-91.
  • Erbaş, A. K. & Ersoy, Y. (2002). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin eşitliklerin çözümündeki başarıları ve olası kavram yanılgıları. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-5) Bildiri Kitabı (16-18 Eylül, 2002 ODTÜ, Ankara.)
  • Ercan, O. (2010). Öğretmenlerin elektrokimya konularındaki kavram yanılgıları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14(1), 111-134.
  • Erdem, E., Yılmaz, A. & Morgil, İ. (2001). Kimya dersinde bazı kavramlar öğrenciler tarafından ne kadar anlaşılıyor? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 65-72.
  • Ergül, S. (2006). Eğitim Fakülteleri İçin Genel Kimya, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Goodwin, A. (2002). Is salt melting when it dissolves in water? Journal of Chemical Education, 79(3), 393-396.
  • Hancer, A. H. (2007). Fen eğitiminde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğrenmenin kavram yanılgıları üzerine etkisi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31(1), 69-81.
  • Johnson, P. (2002). Children’s understanding of substances, part 2. Explaining chemical change. International Journal of Sciences Education, 24(10), 1037-1054.
  • Kabapınar, F. (2001). Ortaöğretim öğrencilerinin çözünürlük kavramına ilişkin yanılgılarını besleyen düşünce biçimleri. Yeni bin yılın başında Türkiye’de fen bilimleri eğitimi sempozyumu, Marmara üniversitesi, İstanbul
  • Kalın, B. Arıkıl, G. (2010). Çözeltiler konusunda üniversite öğrencilerinin sahip olduğu kavram yanılgıları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(2), 177-206.
  • Karaer, H. (2007). Sınıf öğretmeni adaylarının madde konusundaki bazı kavramların anlaşılma düzeyleri ve kavram yanılgılarının belirlenmesi ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 199-210.
  • Kırbaşlar, F. G. Özsoy-Güneş, Z. Avcı, F. & Atalar, A. (2012). Fen ve teknoloji ders kitaplarında madde ve değişim öğrenme alanındaki bazı kavramların ve örneklendirmelerin incelenmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 61-83.
  • Kolomuç, A. & Tekin, S. (2011). Chemistry teachers ‘misconceptions concerning concept of chemical reaction rate. Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education, 3(2), 84-101.
  • Koray, O. Akyaz, N. & Köksal, N. S. (2007). Lise öğrencilerinin “çözünürlük” konusunda günlük yaşamla ilgili olaylarda gözlenen kavram yanılgıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 241-250.
  • Küçük, A. & Demir, B. (2009). İlköğretim 6-8. Sınıflarda matematik öğretiminde karşılaşılan bazı kavram yanılgıları üzerine bir çalışma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 97-112.
  • Mili Eğitim Bakanlığı, (MEB, 2018). Ortaöğretim 10. Sınıf Kimya Ders Kitabı, Ankara.
  • Morgil, İ., Erdem, E. & Yılmaz, A. (2003). 9. Kimya eğitiminde kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 246-255.
  • Morgil, İ., Yılmaz, A. & Yavuz, S. (2002). Öğrencilerin kimya kavramlarını temel kimya ders kitaplarından öğrenme ve algılama düzeyleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Nakiboğlu, C. & Özçelik-Arık, R. (2006). 4. Sınıf öğrencilerinin “gazlar” ile ilgili kavram yanılgılarının v-diyagramı kullanarak belirlenmesi. Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 1-17.
  • Odom, A. L. & Kelley, P. V. (2001). Integrating concept mapping and the learning cycle to teach diffusion and osmosis concepts to high school biology students. Science Education, 85, 615- 635.
  • Özdeş, H. (2013). 9. Sınıf Öğrencilerinin Doğal Sayılar Konusundaki Kavram Yanılgıları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Sinan, O. (2009). Öğretmen adaylarının kimya ve biyoloji derslerinde kullanılan bazı ortak kavramlardaki farklılıklar. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2), 1-21.
  • Sökmen, N. & Bayram, H. (2002). Öğrencilerin bazı temel kavramlarını anlama seviyeleri ve kavram yanılgıları. Eğitim ve Bilim, 27(124), 56-60.
  • Sökmen, N. & Bayram, H. (2000). 5. 8. ve 9. Sınıf öğrencilerin saf madde, karışım, homojen karışım ve homojen ve heterojen karışım kavramlarını anlama seviyeleri ve kavram yanılgıları. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Şimşek, Ö. ve Yeşiloğlu, Ö. (2014). Akran öğretiminin elektrik kavramlarının öğrenimini ve bilimsel süreç becerilerinin kazanımı üzerine etkisi. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 72-94.
  • Tekkaya, C., Çapa, Y. & Yılmaz, Ö. (2000). Biyoloji öğretmen adaylarının genel biyoloji konularındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 37-44.
  • Thompson, F. & Logue, S. (2006). An explanation of common student misconceptions in science. International Education Journal, 7(4), 553-559.
  • Ubuz, B. (1999). 10. ve 11. sınıf öğrencilerinin temel geometri konularındaki hataları ve kavram yanılgıları (10th and 11th grade students errors and misconceptions on basic geometry). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(17), 95-104.
  • Ülgen, G. (2001). Kavram geliştirme ve uygulamalar. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Vygotsky, L. S. (1986). Though and language. Cambridge: MIT press
  • Yağbasan, R. & Gülçiçek, Ç. (2003). Fen öğretiminde kavram yanılgılarının karakteristiklerinin tanımlanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(13), 102-120.
  • Yakmacı-Güzel, B. (2014). 12. Sınıf öğrencilerinin bazı temalardaki kavram yanılgılarının belirlenmesi ve bu bulguların etkili kullanımına dair öneriler. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 5-26.
  • Yeşilyurt, S. & Gül, Ş. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinin taşıma ve dolaşım sistemleri ünitesi ile ilgili kavram ve yanılgıları. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 581, 17-48.
  • Yılmaz, A. Erdem, E. & Morgil, İ. (2002). Öğrencilerin elektrokimya konusundaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitimi Fakültesi Dergisi, 23, 234-242.
Year 2019, Volume: 3 Issue: 2, 87 - 104, 28.10.2019
https://doi.org/10.32433/eje.558440

Abstract

References

  • Ağgül Yalcın, F. (2011). Fen bilgisi öğretmen adaylarının asit baz konusunda sahip oldukları kavram yanılgılarının sınıf düzeylerine göre incelenmesi. Türk Fen Eğitim Dergisi, 8(3), 161-172.
  • Akgün, A. (2009). The relation between sciences student teacher’ misconceptions about solution, dissolution, diffusion and their attitudes toward science with achievement Education and Science, 34(154), 26-36.
  • Dinç Artut, P. & Tarım, K. (2006). İlköğretim öğrencilerinin basamak değer kavramını anlama düzeyleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2(1), 26-36.
  • Ayas, A. (1997). Kimya öğretimi. YÖK / Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi, Ankara.
  • Birgin, O. & Gürbüz, R. (2009). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin rasyonel sayılar konusundaki işlemsel ve kavramsal bilgi düzeylerinin incelenmesi. Uludağ Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 529-550.
  • Birinci- Konur, K. ve Ayas, A. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının bazı kimya kavramlarını anlama seviyeleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(1), 83-90.
  • Can, A. (2014). Spss ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. 3. Baskı, Pegem Akademi.
  • Canbolat, N. Pınarbaşı, T. Bayrak Çeken, S. & Geban, Ö. (2004). Kimyadaki bazı yaygın yanlış kavramlar. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(24), 135-146.
  • Çalık, M. & Ayas, A. (2005). A comparison of level of understanding of eighth- grade student and science student teachers related to selected chemistry concepts. Journal of Research in Science Teaching, 42, 638-667.
  • Çoştu, B. Ayas, A. ve Cerrah, L. (2002). Öğrencilerin fen kavramlarını anlama seviyelerinin ve yanılgılarının belirlenmesinde grup mülakatlarının önemi. 2000’li yıllarda I. öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, Marmara Üniversitesi, İstanbul.
  • Demircioğlu, G. & Ercebi, M. (2013). Fen bilgisi öğretmen adaylarının kavramsal ve algoritmik kimya sorunlarındaki performanslarının karşılaştırılması. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 145-169.
  • Dolu, G. (2018.). Kimyada kavram yanılgıları. Pegem Akademi, Ankara.
  • Dönmez, Y. (2011). Sınıf öğretmen adaylarının bazı kimya kavramlarının anlama seviyelerinin ve kavram yanılgılarının belirlenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Duman, M. Ş. & Avcı, E, (2014). Fen ve teknoloji eğitiminde kavram yanılgıları üzerine 2003-2013 yılları arasında yapılmış çalışmaların değerlendirilmesi. Fen Eğitimi ve Araştırmaları Derneği Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 2(2), 67-82.
  • Dündar, H. & Aksoy, N. (2010). Kavram analizi stratejisinin öğrencilerin kavram öğrenme başarısı ve hayat bilgisi dersine ilişkin tutumlarına etkisi. Akademik Bakış Dergisi, 21, 1-27.
  • Ebenezer, J. (2001). A hypermedia environment to explore and negotiate student’ conceptions, animation of the solution process of table salt. Journal of Science Education and Technology, 10, 73-91.
  • Erbaş, A. K. & Ersoy, Y. (2002). Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin eşitliklerin çözümündeki başarıları ve olası kavram yanılgıları. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-5) Bildiri Kitabı (16-18 Eylül, 2002 ODTÜ, Ankara.)
  • Ercan, O. (2010). Öğretmenlerin elektrokimya konularındaki kavram yanılgıları. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 14(1), 111-134.
  • Erdem, E., Yılmaz, A. & Morgil, İ. (2001). Kimya dersinde bazı kavramlar öğrenciler tarafından ne kadar anlaşılıyor? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 65-72.
  • Ergül, S. (2006). Eğitim Fakülteleri İçin Genel Kimya, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Goodwin, A. (2002). Is salt melting when it dissolves in water? Journal of Chemical Education, 79(3), 393-396.
  • Hancer, A. H. (2007). Fen eğitiminde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı bilgisayar destekli öğrenmenin kavram yanılgıları üzerine etkisi. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 31(1), 69-81.
  • Johnson, P. (2002). Children’s understanding of substances, part 2. Explaining chemical change. International Journal of Sciences Education, 24(10), 1037-1054.
  • Kabapınar, F. (2001). Ortaöğretim öğrencilerinin çözünürlük kavramına ilişkin yanılgılarını besleyen düşünce biçimleri. Yeni bin yılın başında Türkiye’de fen bilimleri eğitimi sempozyumu, Marmara üniversitesi, İstanbul
  • Kalın, B. Arıkıl, G. (2010). Çözeltiler konusunda üniversite öğrencilerinin sahip olduğu kavram yanılgıları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 4(2), 177-206.
  • Karaer, H. (2007). Sınıf öğretmeni adaylarının madde konusundaki bazı kavramların anlaşılma düzeyleri ve kavram yanılgılarının belirlenmesi ve bazı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 199-210.
  • Kırbaşlar, F. G. Özsoy-Güneş, Z. Avcı, F. & Atalar, A. (2012). Fen ve teknoloji ders kitaplarında madde ve değişim öğrenme alanındaki bazı kavramların ve örneklendirmelerin incelenmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 61-83.
  • Kolomuç, A. & Tekin, S. (2011). Chemistry teachers ‘misconceptions concerning concept of chemical reaction rate. Eurasian Journal of Physics and Chemistry Education, 3(2), 84-101.
  • Koray, O. Akyaz, N. & Köksal, N. S. (2007). Lise öğrencilerinin “çözünürlük” konusunda günlük yaşamla ilgili olaylarda gözlenen kavram yanılgıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 241-250.
  • Küçük, A. & Demir, B. (2009). İlköğretim 6-8. Sınıflarda matematik öğretiminde karşılaşılan bazı kavram yanılgıları üzerine bir çalışma. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 97-112.
  • Mili Eğitim Bakanlığı, (MEB, 2018). Ortaöğretim 10. Sınıf Kimya Ders Kitabı, Ankara.
  • Morgil, İ., Erdem, E. & Yılmaz, A. (2003). 9. Kimya eğitiminde kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 246-255.
  • Morgil, İ., Yılmaz, A. & Yavuz, S. (2002). Öğrencilerin kimya kavramlarını temel kimya ders kitaplarından öğrenme ve algılama düzeyleri. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Nakiboğlu, C. & Özçelik-Arık, R. (2006). 4. Sınıf öğrencilerinin “gazlar” ile ilgili kavram yanılgılarının v-diyagramı kullanarak belirlenmesi. Yeditepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 1-17.
  • Odom, A. L. & Kelley, P. V. (2001). Integrating concept mapping and the learning cycle to teach diffusion and osmosis concepts to high school biology students. Science Education, 85, 615- 635.
  • Özdeş, H. (2013). 9. Sınıf Öğrencilerinin Doğal Sayılar Konusundaki Kavram Yanılgıları. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Sinan, O. (2009). Öğretmen adaylarının kimya ve biyoloji derslerinde kullanılan bazı ortak kavramlardaki farklılıklar. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 3(2), 1-21.
  • Sökmen, N. & Bayram, H. (2002). Öğrencilerin bazı temel kavramlarını anlama seviyeleri ve kavram yanılgıları. Eğitim ve Bilim, 27(124), 56-60.
  • Sökmen, N. & Bayram, H. (2000). 5. 8. ve 9. Sınıf öğrencilerin saf madde, karışım, homojen karışım ve homojen ve heterojen karışım kavramlarını anlama seviyeleri ve kavram yanılgıları. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Şimşek, Ö. ve Yeşiloğlu, Ö. (2014). Akran öğretiminin elektrik kavramlarının öğrenimini ve bilimsel süreç becerilerinin kazanımı üzerine etkisi. Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 72-94.
  • Tekkaya, C., Çapa, Y. & Yılmaz, Ö. (2000). Biyoloji öğretmen adaylarının genel biyoloji konularındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 37-44.
  • Thompson, F. & Logue, S. (2006). An explanation of common student misconceptions in science. International Education Journal, 7(4), 553-559.
  • Ubuz, B. (1999). 10. ve 11. sınıf öğrencilerinin temel geometri konularındaki hataları ve kavram yanılgıları (10th and 11th grade students errors and misconceptions on basic geometry). Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(17), 95-104.
  • Ülgen, G. (2001). Kavram geliştirme ve uygulamalar. Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Vygotsky, L. S. (1986). Though and language. Cambridge: MIT press
  • Yağbasan, R. & Gülçiçek, Ç. (2003). Fen öğretiminde kavram yanılgılarının karakteristiklerinin tanımlanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(13), 102-120.
  • Yakmacı-Güzel, B. (2014). 12. Sınıf öğrencilerinin bazı temalardaki kavram yanılgılarının belirlenmesi ve bu bulguların etkili kullanımına dair öneriler. Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(2), 5-26.
  • Yeşilyurt, S. & Gül, Ş. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinin taşıma ve dolaşım sistemleri ünitesi ile ilgili kavram ve yanılgıları. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 581, 17-48.
  • Yılmaz, A. Erdem, E. & Morgil, İ. (2002). Öğrencilerin elektrokimya konusundaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitimi Fakültesi Dergisi, 23, 234-242.
There are 49 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Hatice Karaer 0000-0001-7745-9387

Publication Date October 28, 2019
Submission Date April 27, 2019
Acceptance Date October 24, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 3 Issue: 2

Cite

APA Karaer, H. (2019). Öğretmen Adaylarının Çözelti Derişimlerindeki Bazı Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi ve Anlama Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Erciyes Journal of Education, 3(2), 87-104. https://doi.org/10.32433/eje.558440

ERCİYES JOURNAL OF EDUCATION [EJE]

Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Map  cropped-doaj_logo_big.png erihplus.png ici2.png 5-google-scholar.png