Öz
Son yıllarda ülkemizde eğitim sistemi özellikle temel eğitim olan ilköğretim sisteminin programı ve yapısı çok sık değişmektedir. Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin sık değişen eğitim sistemi hakkında genel düşüncelerini ortaya koymaktır. Çalışma Denizli il merkezinde bulunan iki ilköğretim okulunda yapılmıştır. Biri şehir merkezinde diğeri kenar mahallede iki farklı çevrede bulunan bu okullardan 10 öğretmen ile 15- 20 dakika arası süren görüşmeler yapılmıştır. Analiz sonuçlarına göre; öğretmenler yapılan değişikliklerin herhangi bir alt yapı oluşturulmadan ve işin mutfağında çalışan öğretmenlere sorulmadan yapılmış olduğundan olumlu sonuçlar vermediğini belirtmişlerdir. Bir diğer araştırma sonucuna göre öğretmenler, yapılan değişikliklerin öğrenciler üzerindeki olumlu-olumsuz sonuçlarına bakılmadan ve yeterli değerlendirme yapılmadan değişikliklere gidildiğini ve bu değişikliklerin çok sık yapıldığını ifade etmişlerdir.
Anahtar Kelimeler: eğitim sistemi, müfredat değişiklikleri, ilköğretim öğretmenleri, eğitim programı
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | April 16, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 9 |