Teknolojinin
gelişimi iletişim alanında stratejik araçlarında değişmesine neden olmuştur. Sosyal medya kavramının sadece
Facebook, Twitter gibi platform merkezli olarak reklam adına kullanılabilir
anlayışı Youtube’un ortaya çıkışı ve içeriksel kullanılabilirliğinin ortaya
konması ile değişime uğramıştır. Blog kavramı ile insanların tavsiye alarak,
yeni nesil kanaat önderleri üretme anlayışı bu sistemi video ile yapan
kişilerin yani vlogger’lık mesleğinin yaratılmasına neden olmuştur. Hayatlarını
bir kamera aracılığıyla bütün gün boyunca çeken ailelerin, normal hayatlarını
milyonlara sunmaları, bu videoların içindeki markaların, ürünlerinde
normalleşmesini sağlamıştır. Bu durumda reklamcılar aslında kendi alanlarına
izleyicinin ilk planda sahip olduğu ön yargının kırılması adına önem
taşımaktadır. Bu bağlamda Youtube’da SacconeJoly’s adlı kanalın çocuklarıyla
olan tamamen ‘normal’ hayatlarını yayınlamaları, yeni nesil reklamcılık
anlayışında vlog unsurunun detaylı bir şekilde incelenmesini gerektirmektedir.
Subjects | Communication and Media Studies |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2018 |
Submission Date | October 1, 2017 |
Acceptance Date | December 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)