Research Article
BibTex RIS Cite

DİJİTAL MEDYANIN PAZARLAMA TEKNİKLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Year 2018, , 46 - 52, 01.01.2018
https://doi.org/10.17932/IAU.EJNM.25480200.2018.2/1.46-52

Abstract














Enformasyon ve
iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin sonucunda dünyadaki küreselleşme
yaşamın her alanında kendisini g
östermiştir. Toplumların sosyo-ekonomik yapılarında
büyük d
önüşümler yaratan
Tarım ve Sanayi Devrimlerinden sonraki en büyük adım hiç kuşkusuz ki internete
bağlı gelişen iletişim ve bilgisayar teknolojilerinde hızlı gelişmelerdir. Bu
gelişmeler; kültürü, sosyal yaşamı, alışkanlıkları,
öncelikleri, dolayısıyla reklam ve
pazarlama sekt
örünü
etkilemiştir. Büyük bir toplumsal d
önüşüme neden olan bu gelişimler ekonomiye de yön vermektedirler.
Günümüzde iletişim
teknolojileri hızla gelişmektedir. Bu gelişme kişilerin internet ve Web ara
çlarını daha fazla kullanmasına
yol a
çmaktadır. Bu
ara
çlardan en önemlisi ise sosyal medyadır. Tüketiciler
geleneksel y
öntemlerle
ya da sanal ortamdan satın alacakları ürünlerin güvenilirliği de yine sosyal
medya üzerinden yapmaktadırlar. Çeşitli Forum sayfalarında yapılan yorumlardan
ya da satın alacakları ürünün resminin altında yer alan yorumlara g
öre karar vermektedirler.
Küreselleş
en dünyada hem
sanal pazarlama y
önteminde  hem de geleneksel alış-veriş yöntemlerinde sosyal medyanın
belirleyici etkisi diğer y
önlendirici
unsurlardan
çok
daha fazladır.Buna bağlı olarak Pazarlama taktik ve y
öntemleri, Pazar araştırmaları ve
Pazarlamanın genel dili Digital Pazarlama dili olmuştur.








References

  • Akar, Erkan “Sanal Toplulukların Bir Türü Olarak Sosyal ağ Siteleri – Bir Pazarlama İletişimi Kanalı Olarak İşleyişi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (2010), 107-122
  • Armstrong, G., Kotler, P., (2012): Principles of Marketing, Pearson Inc., United States Of America ,15th edition, p. 515.
  • Balasubramani-an,Senthilarasu,Balakrishnan,Janarthanan,Manickavasagam,Jeevananthan, Natarajan, Thamaraisel-van, (2013): “Examining BeliefsTowards Social Media Advertisements Among Students and Working Professionals: An Application of Discriminant Analysis”, Australian Journal of Basic and Applied Sciences, vol. 7, issue. 8, p. 697-705
  • Cıngı, Mustafa, Online Pazarlama iletişiminde kullanılan video içeriklerinin ürün tanıtımına etkisi, Humanities Sciences, 2015
  • CorneaDigital, http://www.corneadigital.com/blog/e-ticaret-siteleri-icin-onemli-olan-kpi-lar 20/09/2017 15:08
  • Chung C., Austria K. Proceedings of the Northeast Business & Economics Association, 2010, s.581.
  • Eröz, Sibel, Doğdubay, Murat, (2012): “ Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi” Dokuz Eylül Üniveristesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi cilt: 27, sayı: 1, s. 133- 157.
  • Facebook, “facebook reklamları”, ” https://www.facebook.com/business/products/ads /20/09/2017 14:49
  • Hoffman D.L., Fodor M.,(2010). Can You Measure the ROI of Your Social Media Marketing, MIT Sloan Management, 52/1, 41-49.
  • İşlek, Mahmut Sami. Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri: Türkiye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. 2012 20/09/2017 17:04 http://sbe.kmu.edu.tr/userfiles/file/tezler/isletme/mahmutsamii%C5%9Flek.pdf
  • Jerome, Theresa, Shan, Leong Wai, Wei, Khong Kok, (2010): “Online Advertising: A Study of Malay-sian Consumers”, Online Advertising: A Study of Malaysian Consumers, Volume 5, Number 2, p. 111- 134.
  • Kocabaş, Bülent, (2012). Sosyal Medya Yönetiminin Olmazsa Olmazları. http://sosyalmedya.co/sosya-medya-yonetimi/.21 Ağustos 2012
  • Şimşek, Göksel ., Adverisements on Individual Channels: Advertisement Sharing Motivations on So-cial Media, (Journal of Academic Inquiries, Number 3, Page9)2013
  • Özer.A. Viral Pazarlama Ders Notları; Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana-bilim Dalı; Ankara 2006; 1-11
  • Wikipedia, https://tr.wikipedia.org/wiki/Facebook 19 Eyl 2017 05:06:16
  • Yıldız, Yasin Tüketici Davranışları Üzerinde Sosyal Medya Etkileri: Apple ve Samsung Örneği. Kastamonu University Journal of Economics & Administrative Sciences Faculty. Jun 2014, Vol. 4 Issue 2, p5-15. s12 .2014
Year 2018, , 46 - 52, 01.01.2018
https://doi.org/10.17932/IAU.EJNM.25480200.2018.2/1.46-52

Abstract

References

  • Akar, Erkan “Sanal Toplulukların Bir Türü Olarak Sosyal ağ Siteleri – Bir Pazarlama İletişimi Kanalı Olarak İşleyişi”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (2010), 107-122
  • Armstrong, G., Kotler, P., (2012): Principles of Marketing, Pearson Inc., United States Of America ,15th edition, p. 515.
  • Balasubramani-an,Senthilarasu,Balakrishnan,Janarthanan,Manickavasagam,Jeevananthan, Natarajan, Thamaraisel-van, (2013): “Examining BeliefsTowards Social Media Advertisements Among Students and Working Professionals: An Application of Discriminant Analysis”, Australian Journal of Basic and Applied Sciences, vol. 7, issue. 8, p. 697-705
  • Cıngı, Mustafa, Online Pazarlama iletişiminde kullanılan video içeriklerinin ürün tanıtımına etkisi, Humanities Sciences, 2015
  • CorneaDigital, http://www.corneadigital.com/blog/e-ticaret-siteleri-icin-onemli-olan-kpi-lar 20/09/2017 15:08
  • Chung C., Austria K. Proceedings of the Northeast Business & Economics Association, 2010, s.581.
  • Eröz, Sibel, Doğdubay, Murat, (2012): “ Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi” Dokuz Eylül Üniveristesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi cilt: 27, sayı: 1, s. 133- 157.
  • Facebook, “facebook reklamları”, ” https://www.facebook.com/business/products/ads /20/09/2017 14:49
  • Hoffman D.L., Fodor M.,(2010). Can You Measure the ROI of Your Social Media Marketing, MIT Sloan Management, 52/1, 41-49.
  • İşlek, Mahmut Sami. Sosyal Medyanın Tüketici Davranışlarına Etkileri: Türkiye’deki Sosyal Medya Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma. Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yüksek Lisans Tezi. 2012 20/09/2017 17:04 http://sbe.kmu.edu.tr/userfiles/file/tezler/isletme/mahmutsamii%C5%9Flek.pdf
  • Jerome, Theresa, Shan, Leong Wai, Wei, Khong Kok, (2010): “Online Advertising: A Study of Malay-sian Consumers”, Online Advertising: A Study of Malaysian Consumers, Volume 5, Number 2, p. 111- 134.
  • Kocabaş, Bülent, (2012). Sosyal Medya Yönetiminin Olmazsa Olmazları. http://sosyalmedya.co/sosya-medya-yonetimi/.21 Ağustos 2012
  • Şimşek, Göksel ., Adverisements on Individual Channels: Advertisement Sharing Motivations on So-cial Media, (Journal of Academic Inquiries, Number 3, Page9)2013
  • Özer.A. Viral Pazarlama Ders Notları; Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana-bilim Dalı; Ankara 2006; 1-11
  • Wikipedia, https://tr.wikipedia.org/wiki/Facebook 19 Eyl 2017 05:06:16
  • Yıldız, Yasin Tüketici Davranışları Üzerinde Sosyal Medya Etkileri: Apple ve Samsung Örneği. Kastamonu University Journal of Economics & Administrative Sciences Faculty. Jun 2014, Vol. 4 Issue 2, p5-15. s12 .2014
There are 16 citations in total.

Details

Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Articles
Authors

Timur Tanyer This is me 0000-0002-1524-6025

Publication Date January 1, 2018
Submission Date October 10, 2017
Acceptance Date December 16, 2017
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Tanyer, T. (2018). DİJİTAL MEDYANIN PAZARLAMA TEKNİKLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 2(1), 46-52. https://doi.org/10.17932/IAU.EJNM.25480200.2018.2/1.46-52


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
by-nc.png