Enformasyon ve
iletişim teknolojilerindeki gelişmelerin sonucunda dünyadaki küreselleşme
yaşamın her alanında kendisini göstermiştir. Toplumların sosyo-ekonomik yapılarında
büyük dönüşümler yaratan
Tarım ve Sanayi Devrimlerinden sonraki en büyük adım hiç kuşkusuz ki internete
bağlı gelişen iletişim ve bilgisayar teknolojilerinde hızlı gelişmelerdir. Bu
gelişmeler; kültürü, sosyal yaşamı, alışkanlıkları, öncelikleri, dolayısıyla reklam ve
pazarlama sektörünü
etkilemiştir. Büyük bir toplumsal dönüşüme neden olan bu gelişimler ekonomiye de yön vermektedirler.
Günümüzde iletişim
teknolojileri hızla gelişmektedir. Bu gelişme kişilerin internet ve Web araçlarını daha fazla kullanmasına
yol açmaktadır. Bu
araçlardan en önemlisi ise sosyal medyadır. Tüketiciler
geleneksel yöntemlerle
ya da sanal ortamdan satın alacakları ürünlerin güvenilirliği de yine sosyal
medya üzerinden yapmaktadırlar. Çeşitli Forum sayfalarında yapılan yorumlardan
ya da satın alacakları ürünün resminin altında yer alan yorumlara göre karar vermektedirler.
Küreselleşen dünyada hem
sanal pazarlama yönteminde hem de geleneksel alış-veriş yöntemlerinde sosyal medyanın
belirleyici etkisi diğer yönlendirici
unsurlardan çok
daha fazladır.Buna bağlı olarak Pazarlama taktik ve yöntemleri, Pazar araştırmaları ve
Pazarlamanın genel dili Digital Pazarlama dili olmuştur.
Subjects | Communication and Media Studies |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2018 |
Submission Date | October 10, 2017 |
Acceptance Date | December 16, 2017 |
Published in Issue | Year 2018 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)