Ana haber bültenleri akşamları televizyonların en
çok izlendiği saatlerde (prime time) yayınlanmaktadır. Seyirci açısından popüler olan ana haber
bültenleri televizyon kuruluşları için de bir itibar göstergesidir. Ana haber
bültenlerinin aynı zamanda yayınlandıkları kanalların benimsedikleri
ideolojilerin de bir uzantısı olduğu da kabul gören genel bir görüştür. Bu
kadar önem atfedilen televizyon ana haber bültenlerinin sunucuları da izleyici
kitlesi tarafından etkileyici, ikna edici, kanaat oluşturucu gibi özellikleriyle
bir süzgeçten geçmektedirler. Türkiye’de haber yayıncılığı devletin resmi yayın
kuruluşunda haber spikerleriyle başladı. 1987’de Star televizyonuyla başlayan
özel televizyon yayıncılığı 1990’larda yasal zemine kavuşunca özel
televizyonların sayısı artmıştır. 1992’de altı özel televizyonun yayına
başlamasıyla rekabet artmış ve spikerler yerine anchor’lar devreye sokulmuştur.
Bu çalışmada, Türkiye’de bu sürecin gelişimi, “spiker” ve “anchor” kavramları
arasındaki haber sürecindeki temel farklar ve aslında olması gereken ideal
işlevleri ne olduğu, işlenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2018 |
Submission Date | March 1, 2018 |
Acceptance Date | April 18, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 2 Issue: 2 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)