Numerous examples of artificial intelligence that becomes prominent in all fields over time emerged in the communication field. The experts in the communication field now started to benefit from various impressive properties of artificial intelligence. Sentiment analysis, natural language generation (NLG) and natural language processing (NLP) are some of the fields that communication experts have benefited from artificial intelligence to consolidate their studies. It is possible to analyze the target audience with natural language processing and sentiment analysis and texts generated in the natural language can look like as if created by humans.
This study aims to provide a review at the intersection of artificial intelligence and communication field within the related literature and application field. This review study presents the scientific data in the literature and at the same time, provides examples in the application field. These examples consider the developments in the communication field and the role of artificial intelligence in this field and it is found that artificial intelligence is an important factor in the communication field. Accordingly, artificial intelligence algorithms can ve a tool to retrieve data and interpret this data as well as highlighted as an auxiliary element to support the studies in the communication field. If this happens, artificial intelligence algorithms that continuously follow the needs and desires of the target audience, create the most suitable content for the target audience and notify the communication field workers by previously detecting any possible problems will emerge.
Her geçen gün alanda kendini daha fazla hissettiren yapay zekânın iletişim alanında da birçok örneği görülmeye başlanmıştır. İletişim alanındaki uzmanlar artık yapay zekanın birçok etkileyici özelliğinden faydalanmaya başlamışlardır. Duygu analizi, doğal dilde üretim (NLG) ve doğal dil işleme (NLP) iletişimcilerin yapay zekadan faydalanarak çalışmalarını güçlendirdiği bazı alanlardır. Doğal dil işleme ve duygu analizi ile hedef kitleler analiz edilebilir, doğal dilde üretim ile metinler bir insan elinden çıkmış gibi oluşturulabilir.
Bu çalışma ile literatür ve uygulama alanları dahilinde yapay zekanın ve iletişim alanın kesiştiği noktalara yönelik bir derleme yapılması amaçlanmıştır. Bu derleme çalışması, literatüre dair bilimsel verileri sunmakta, aynı zamanda uygulama alanında ortaya koyulmuş örneklere yer vermektedir. Bu örnekler de iletişim alanındaki gelişmeler ve yapay zekanın rolüne değinilerek, yapay zekanın iletişim alanında artık önemli bir aktör olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu doğrultuda, yapay zekâ algoritmalarının veriyi çekebilen ve bu verileri yorumlayabilen bir araç olmasına ek olarak, iletişim alanında çalışanlara destek verebilecek bir yardımcı eleman olarak ön plana çıkabileceği görülmektedir. Bu durumun gerçekleşmesi durumunda, hedef kitlenin istek ve ihtiyaçlarını sürekli takip eden, hedef kitleye yönelik en uygun içerikleri oluşturabilen ve herhangi bir sorunu önceden tespit ederek iletişim alanında çalışanlara bildirebilen yapay zekâ algoritmaları ortaya çıkacaktır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Miscellaneous |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | September 23, 2021 |
Acceptance Date | November 24, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 6 Issue: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)