Research Article
BibTex RIS Cite

POPÜLER MEDYA TÜRÜ OLARAK DİJİTAL METİN İÇERİĞİ ÜRETİMİ: ÇOK SAYIDA ALKIŞ ALAN MAKALELERİN ANATOMİSİ

Year 2022, Volume: 6 Issue: 2, 113 - 130, 15.05.2022

Abstract

İçerik üretimi günümüzde büyük ölçüde dijitalleşmiş durumdadır. Sıradan kullanıcılar, profesyoneller, topluluklar internete yükleme frekansı çok yüksek olan içerikler bırakmaktadır. Ancak bu üretimde önemli olan içeriğin bir etki oluşturabilmesi ve diğerlerinden farklılaşabilmesidir. Bu amaçla ortaya konan bir dizi içerik kuralı bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı, içeriğin kurallarının belirlenmesine katkı sağlamaktır. Bu doğrultuda, medium.com (09.01.2022 tarihi itibarı ile Alexa verilerine göre internetin en çok ziyaret edilen 132. web sitesidir.) ortamında “yazılım, tasarım, blokzincir, veri bilimi, yapay zekâ, bulut teknolojisi, girişimcilik ve popüler teknoloji” etiketleri ile yer alan 1.966 Türkçe makalenin biçimsel özellikleri ortaya çıkarılmış ve en çok alkış alan makalelerin ortak noktaları tespit edilerek bunlara ilişkin modeller ortaya konmuştur. Böylelikle, metin türünde içerik üretenler bu yönde bir içgörü kazanabileceklerdir. Araştırmada nicel analiz yöntemleri kullanılmış ve amaca yönelik olarak parametrik olmayan testlerden Kruskal-Wallis, Man-Whitney U, Ki-Kare ve Spearman’s Rho fark ve ilişki testleri uygulanmıştır. Oluşturulan modeller, alkış sayısını arttıran beş durum ve alkış sayısını arttıran beş değişken üzerinedir.

References

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2010). Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Üniversitesi. De Felice, G. (2013). Living Heritage — A living lab for digital content production focused on cultural heritage. Digital
  • Heritage International Congress (DigitalHeritage) Digital Heritage International Congress. Marseille, France: IEEE. doi:10.1109/DigitalHeritage.2013.6743765
  • Düvenci, A., Aytekin, Ç., & Değerli, B. (2008). Video Paylaşım Sitelerinin Kullanılmasında Öğrenci Tercihlerinin Değerlendirilmesi. 2. İstanbul Bilişim Kongresi., (s. 71-80). İstanbul.
  • Gökşin, E. (2018). Dijital Pazarlama. İstanbul: Abaküs.
  • Handley, A., & Chapman, C. (2012). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları. (Z. Kökkaya, Çev.) İstanbul: Medicat Yayınları.
  • Liao, L., Tan, G., Zhong, Z., & Hao, T. (2009). The Design and Implementation of a Management Platform for Creating 3D Digital Content Production. 2009 First International Workshop on Education Technology and Computer Science Education Technology and Computer Science, 2009. ETCS '09. Wuhan, Hubei, China,: IEEE. doi:10.1109/ETCS.2009.403
  • Liu, Y., Su, Y., Shao, Y., Wu, Z., & Yang, Y. (2010). A Face Cartoon Producer for Digital Content Service. M. M. Jiang X. içinde, Mobile Multimedia Processing (s. 188-202). Berlin: Springer. doi:10.1007/978-3-642-12349-8_11
  • Mishra, D., Obaidat, M., & Mishra, A. (2021). Privacy Preserving Location-based Content Distribution Framework for Digital Rights Management Systems. International Conference on Communications, Computing, Cybersecurity, and Informatics (CCCI) (s. 1-5). Beijing: IEEE. doi:10.1109/CCCI52664.2021.9583205
  • Murata, M., & Kunishige, S. (2001). A Challenging to an Effective Internet Content Production for the Sydney Olympic Game. ITE Technical Report. doi:10.11485/itetr.25.7.0_13
  • Penpeçe, D. (2013). Dijital İçerik Pazarlaması. Adana: Karahan Kitapevi.
  • Rota, A. (2021). Are digital content creators workers? Labour & Law Issues, 7(2), s. 1-25. doi:10.6092/issn.2421-2695/14098
  • Sulianta, F., Sapriya, S., Supriatna, N., & Disman, D. (2019, 09 02). Digital Content Model Framework Based on Social Studies Education. International Journal of Higher Education, 8(5), s. 214-220. Digital Content Model Framework Based on Social Studies Education.
  • Alexa. (2022). Competitive Analysis. 01 09, 2022 tarihinde https://www.alexa.com/siteinfo/medium.com adresinden alındı
  • Content Marketing Awards. (2022). 02 23, 2022 tarihinde Content Marketing Awards: https://www.contentmarketingawards.com/ adresinden alındı
  • Content Marketing Institute. (2022). 02 23, 2022 tarihinde Content Marketing Institute: https://contentmarketinginstitute.com/ adresinden alındı
  • Google. (2022). 02 25, 2022 tarihinde Google AdSense Yardım: https://support.google.com/adsense/answer/3011913 adresinden alındı
  • Harris, J. (2019, 09 02). 02 26, 2022 tarihinde Content Marketing Institute: https://contentmarketinginstitute.com/2019/09/refresh-content-marketing/ adresinden alındı
  • Medium. (2022). About Medium. 01 09, 2022 tarihinde medium.com: https://medium.com/about adresinden alındı
  • Teknova. (2022). 02 24, 2022 tarihinde Dijital İçerik Üreticisi: https://www.teknovayazilim.com/sayfa/11-dijital-icerik-ureticisi adresinden alındı
Year 2022, Volume: 6 Issue: 2, 113 - 130, 15.05.2022

Abstract

References

  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2010). Araştırma Yöntemleri. Sakarya: Sakarya Üniversitesi. De Felice, G. (2013). Living Heritage — A living lab for digital content production focused on cultural heritage. Digital
  • Heritage International Congress (DigitalHeritage) Digital Heritage International Congress. Marseille, France: IEEE. doi:10.1109/DigitalHeritage.2013.6743765
  • Düvenci, A., Aytekin, Ç., & Değerli, B. (2008). Video Paylaşım Sitelerinin Kullanılmasında Öğrenci Tercihlerinin Değerlendirilmesi. 2. İstanbul Bilişim Kongresi., (s. 71-80). İstanbul.
  • Gökşin, E. (2018). Dijital Pazarlama. İstanbul: Abaküs.
  • Handley, A., & Chapman, C. (2012). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları. (Z. Kökkaya, Çev.) İstanbul: Medicat Yayınları.
  • Liao, L., Tan, G., Zhong, Z., & Hao, T. (2009). The Design and Implementation of a Management Platform for Creating 3D Digital Content Production. 2009 First International Workshop on Education Technology and Computer Science Education Technology and Computer Science, 2009. ETCS '09. Wuhan, Hubei, China,: IEEE. doi:10.1109/ETCS.2009.403
  • Liu, Y., Su, Y., Shao, Y., Wu, Z., & Yang, Y. (2010). A Face Cartoon Producer for Digital Content Service. M. M. Jiang X. içinde, Mobile Multimedia Processing (s. 188-202). Berlin: Springer. doi:10.1007/978-3-642-12349-8_11
  • Mishra, D., Obaidat, M., & Mishra, A. (2021). Privacy Preserving Location-based Content Distribution Framework for Digital Rights Management Systems. International Conference on Communications, Computing, Cybersecurity, and Informatics (CCCI) (s. 1-5). Beijing: IEEE. doi:10.1109/CCCI52664.2021.9583205
  • Murata, M., & Kunishige, S. (2001). A Challenging to an Effective Internet Content Production for the Sydney Olympic Game. ITE Technical Report. doi:10.11485/itetr.25.7.0_13
  • Penpeçe, D. (2013). Dijital İçerik Pazarlaması. Adana: Karahan Kitapevi.
  • Rota, A. (2021). Are digital content creators workers? Labour & Law Issues, 7(2), s. 1-25. doi:10.6092/issn.2421-2695/14098
  • Sulianta, F., Sapriya, S., Supriatna, N., & Disman, D. (2019, 09 02). Digital Content Model Framework Based on Social Studies Education. International Journal of Higher Education, 8(5), s. 214-220. Digital Content Model Framework Based on Social Studies Education.
  • Alexa. (2022). Competitive Analysis. 01 09, 2022 tarihinde https://www.alexa.com/siteinfo/medium.com adresinden alındı
  • Content Marketing Awards. (2022). 02 23, 2022 tarihinde Content Marketing Awards: https://www.contentmarketingawards.com/ adresinden alındı
  • Content Marketing Institute. (2022). 02 23, 2022 tarihinde Content Marketing Institute: https://contentmarketinginstitute.com/ adresinden alındı
  • Google. (2022). 02 25, 2022 tarihinde Google AdSense Yardım: https://support.google.com/adsense/answer/3011913 adresinden alındı
  • Harris, J. (2019, 09 02). 02 26, 2022 tarihinde Content Marketing Institute: https://contentmarketinginstitute.com/2019/09/refresh-content-marketing/ adresinden alındı
  • Medium. (2022). About Medium. 01 09, 2022 tarihinde medium.com: https://medium.com/about adresinden alındı
  • Teknova. (2022). 02 24, 2022 tarihinde Dijital İçerik Üreticisi: https://www.teknovayazilim.com/sayfa/11-dijital-icerik-ureticisi adresinden alındı
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Research Article
Authors

Çiğdem Aytekin 0000-0002-1385-9864

Melih Cem Kılıç 0000-0001-5908-0728

Publication Date May 15, 2022
Submission Date March 28, 2022
Acceptance Date May 5, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Aytekin, Ç., & Kılıç, M. C. (2022). POPÜLER MEDYA TÜRÜ OLARAK DİJİTAL METİN İÇERİĞİ ÜRETİMİ: ÇOK SAYIDA ALKIŞ ALAN MAKALELERİN ANATOMİSİ. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 6(2), 113-130.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)
by-nc.png