Sinemadaki dijital dönüşümlere dair yapılan tartışmaların genellikle gerçeklik kavramı üzerinden ilerlediği görülmektedir. Sinema tarihi içerisinde sıklıkla tartışılan gerçeklik kavramı dijital sinema ile farklı bir boyut kazanır. Çünkü teknoloji alanında yaşanan hızlı gelişmeler yeni anlatım olanakları ortaya çıkarır. Bu değişimle beraber sinemadaki teknik dönüşümlerde tartışmanın bir başka boyutunu oluşturur. Bu çalışma kameranın pelikül üzerine yazılan görüntülerle başlayıp dijital ile devam eden sinemadaki geleceğini irdelemektedir. Bu irdeleme, Dudley Andrew’in “Bir Kameraya gerek Var mı?” başlıklı çalışmasına referansla “Dijital Sinema” kavramı çerçevesinde yapılmıştır. Bu yaklaşım çerçevesinde günümüze odaklanan çalışma, ilerleyen yıllarda sinema filmlerinde kamera kullanımını tartışmaya açmakta ve bu konuda varsayımlarda bulunmayı amaçlamaktadır. Filmlerin belli sahnelerinde kullanılan dijital efektler ve CGI teknolojisi zamanla film içerisinde görünürlüğünü artırmış ve günümüzde filmlerin birçoğunda bu teknolojiler kullanılır hale gelmiştir. Filmin içerisinde artan dijitalleşme, zamanla kameranın kaydettiği görüntünün yerini bu görüntülere devredeceği varsayımını ortaya atmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | New Media |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 27, 2025 |
Submission Date | November 11, 2024 |
Acceptance Date | January 23, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 9 Issue: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)