Especially in the foams used in sectors such as furniture, mattress, automotive, textile, deformation occurs depending on time and load. This situation leads to a decrease in customer satisfaction. In order to solve this problem, a machine has been developed to eliminate internal irregularities with the sponge block crushing method in order to eliminate the formations such as sticky or irregularity of the voids/channels in the inner structure of the sponge blocks after curing and to minimize the deformation that will occur in the short term after production. In this study, structural analysis was carried out for the geometric optimization of the parts that make up the crushing machine designed. For this purpose, linear static analysis of foam crusher parts is realized and maximum Von Misses stress, deformation, the factor of safety results and necessary optimization locations are determined via ANSYS Workbench software. The obtained results are presented in graphics.
We would like to thank Kilim Furniture Company for their contribution to our work.
Özellikle mobilya, yatak, otomotiv, tekstil gibi sektörlerde kullanılan süngerlerde zamana ve yüke bağlı olarak deformasyon meydana gelmektedir. Bu durum müşteri memnuniyetinin azalmasına neden olmaktadır. Bu sorunu çözmek için sünger blokların iç yapısındaki boşlukların/kanalların yapışkanlık veya düzensizlik gibi oluşumların giderilmesi; kürleme ve üretim sonrası kısa vadede oluşacak deformasyonu en aza indirmek amacıyla sünger blok ezme yöntemi kullanılmaktadır. Bu çalışma ile ile sünger iç düzensizlikleri ortadan kaldıracak bir ezme makinesi geliştirilmiştir. Bu çalışmada tasarlanan kırma makinesini oluşturan parçaların geometrik optimizasyonu için yapısal analiz yapılmıştır. Bu amaçla sünger ezme makinası parçalarının lineer statik analizi yapılarak ANSYS Workbench yazılımı ile maksimum Von Misses gerilmesi, deformasyonu, emniyet katsayısı sonuçları ve gerekli optimizasyon bölgeleri belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar grafiklerle sunulmuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 15, 2021 |
Publication Date | December 1, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 29 |