Bal peteği yapılar hava aracı malzemelerinde oldukça yaygın kullanım alanı bulmaktadır. Ancak bu yapılar boylamasına basma kuvvetlerinde dezavantajlara sahiptirler. Hava aracı yapılarında kullanılan sandviç kompozitlerde genellikle yüzey malzemesi olarak alüminyum kullanılırken çekirdek malzemesi olarak tasarıma göre değişmekle birlikte Nomex petek ya da alüminyum petek yapılar kullanılmaktadır. Çekirdek ve yüzey tabakası arasındaki azaltılmış arayüz alanı, uygulanan bir yük altında iken yüzey ile çekirdeğin ayrılma olasılığını da arttırmaktadır. Bu çalışmada bal peteği çekirdekli yapıların bu dezavantajlarını ortadan kaldırmak veya en aza indirgemek için potansiyel bir malzeme olarak polimerik köpük – bal peteği yapı kombinasyonuna dikkat çekilmektedir. Bu çalışmada karbon fiber yüzeylere sahip içi poliüretan köpük dolgulu PLA (polylactic acid) bal peteği çekirdekli sandviç kompozit ANSYS'te basma ve üç nokta eğme testlerine tabii tutulmuştur. Elde edilen sonuçlar bu yeni malzemenin havacılık yapılarında kullanılabileceğini göstermektedir.
Honeycomb materials are widely used in aircraft structures. However, these structures have disadvantages in longitudinal compression forces. While aluminum is generally used as the face material in sandwich composites used in aircraft structures, Nomex honeycomb or aluminum honeycomb structures are used as the core material, depending on the design. The reduced interface area between the core and the surface layer also increases the probability of separation of the surface and core under an applied load. In this study, attention is drawn to the combination of polymeric foam - honeycomb structure as a potential material to eliminate or minimize these disadvantages of honeycomb core structures. In this study, polyurethane foam filled PLA (polylactic acid) honeycomb core sandwich composite with carbon fiber faces was subjected to compression and three-point bending tests in ANSYS. The results obtained show that this new material can be used in aerospace materials.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 31 |