Teknolojide meydana gelen değişim, kaynakların bilinçsizce kullanımı ve tüketim anlayışını tetikleyen akımların benimsenmesi gibi faktörler, hazır giyim sektörünü, doğal kaynakların en çok tüketildiği sektörlerden biri haline getirmiştir. Bununla birlikte sektörde ve tüketicilerde bilinçlenmenin artması ile yavaş moda, sürdürülebilir üretim, geri dönüştürülmüş ürün gibi kavramlar ön plana çıkmış ve bu ürünlere olan talep her geçen gün artmıştır. Bu araştırmada geri dönüştürülmüş materyallerden üretilen ürünlerin satın alımını etkileyen faktörler incelenmiştir. Bunun için en az 1-4 yıl deneyime sahip, özel sektör ve akademide çalışantoplamda 11 adet uzman görüşüne başvurulmuştur. Uzmanlardan, geri dönüştürülmüş ürün satın alımına etki eden kriterlerin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi istenmiş ve elde edilen veriler DEMATEL yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda incelenen kriterler arasında önem seviyesi açısından en yüksek kriterin Çevreye etki (C5) kriteri olduğu, en düşük kriterin ise Markanın sosyal sorumluluk projeleri (C3) kriteri olduğu tespit edilmiştir.
Factors such as the change in technology, the unconscious use of resources, and the adoption of trends that trigger consumption have made the apparel industry one of the most resources consuming sectors. However, with the increasing awareness in the sector and consumers, concepts such as slow fashion, sustainable production, and recycled products have come to the forefront and the demand for these products has increased day by day. In this study, the factors affecting the purchase of textile products made from recycled materials were examined. For this purpose, 11 experts, working in the textile industry or academia with at least 1-4 years of experience were asked to comparatively evaluate the criteria that affect making the purchasing decision for a recycled materials used garment and the obtained data were analyzed with the DEMATEL method. In conclusion, it was determined that the highest impact in terms of prominence level was the Environmental Impact (C5), and the lowest impact was the Brand's Social Responsibility Projects (C3)
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 32 |