Teknolojinin gelişmesiyle birlikte enerji kaynaklarının azalması veya yetersiz duruma gelmesi, yeni enerji kaynakları arayışlarının beraberinde getirmiştir. Günümüzdeki mevcut fosil yakıt rezervlerinin azalması ve bu yakıtların atmosferde sera etkisine neden olması sebebiyle araştırmacıları daha çevreci yakıt arayışlarına yöneltmiştir. Bu çalışmada, kenevir yağından transesterifikasyon yöntemiyle elde edilen bitkisel biyodizelin (KY) hava soğutmalı, dört zamanlı, tek silindirli, direk enjeksiyonlu bir motorun performansına ve emisyonlarına etkisi incelenmiştir. Deneylerde D100 (%0 Biyodizel + %100 Dizel), KY10 (%90 Dizel + %10 Kenevir Yağı), KY20 (%80 Dizel + %20 Kenevir Yağı) olmak üzere üç farklı yakıt kullanılmıştır. Deneyler altı farklı test yüklerinde gerçekleştirilmiştir. Test sırasında CO, CO2, HC ve NOx emisyonunun yanısıra Özgül Yakıt Tüketimi (BSFC) ve Efektif Verim (BTE) değerleri ölçülmüştür. Deney sonuçları incelendiğinde KY10 ve KY20 yakıtının kullanımı sonucunda BSFC değerlerinde yükseliş gözlemlenirken BTE değerlerinde yük durumuna göre değişkenlik tespit edilmiştir. Emisyon açaısından incelendiğinde ise test yakıtlarındaki KY oranı arttıkça emisyonda iyileşmenin arttığı açıkca görülmüştür.
Kenevir Yağı Biyodizel Emisyon Motor Performans Kenevir Yağı, Biyodizel, Emisyon, Motor Performans
With the development of technology, the decrease or inadequacy of our energy resources has brought about the search for new energy sources. Due to the reduction of current fossil fuel reserves and the greenhouse effect of these fuels in the atmosphere, researchers have directed the search for more environmentally friendly fuels. and its effects on emissions were investigated. Three different fuels, D100 (0% Biodiesel + 100% Diesel), KY10 (90% Diesel + 10% Hemp Oil), KY20 (80% Diesel + 20% Hemp Oil) were used in the experiments. Experiments were carried out at six different test loads. During the test, CO, CO2, HC and NOx emissions as well as Specific Fuel Consumption (BSFC) and Effective Efficiency (BTE) values were measured. When the test results were examined, an increase was observed in BSFC values as a result of the use of KY10 and KY20 fuel, while a variation was detected in BTE values according to the load situation. When examined in terms of emissions, it is clearly seen that the improvement in emissions increases as the CG ratio in test fuels increases.
Cannabis Oil Biodiesel Emission Engine Performance Cannabis Oil, Biodiesel, Emission, Engine Performance
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 32 |