Şehirleşmenin artmasıyla birlikte şehirlerde biriken çöpler büyük bir sorun haline geldi. Birikmiş çöplerin tamamı gereksiz olarak sınıflandırılırken, günümüzde geri dönüşüm teknolojilerinin gelişmesiyle birlikte çöpün içindeki malzemelerin çoğu geri dönüştürülebilir olarak kabul edilmektedir. Geri dönüştürülebilir malzemelerin günlük hayatımızda geri dönüşümü hem malzeme gelişimi için hem de ekolojik anlamda dünyadaki varoluşun yaşam döngüsünü oluşturmak için elzemdir. Geri dönüştürülebilir malzemeleri çöpten ayırmak için hemen her ülkede farklı çalışmalar yapılmaktadır. Geri dönüştürülebilir malzemeleri yapay zeka ile otomatik olarak tespit edebilmek, maliyet, insan kaynağı ve zamandan fayda sağlayacaktır. Bu ayrıştırma konusu literatürde yeni bir çalışma alanı olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışma, transfer öğrenme yöntemini kullanarak çöpleri otomatik olarak sınıflandırmayı amaçlamaktadır. Farklı transfer öğrenme yöntemleri kullanılan bu çalışmada, Resnet50-V2 modelinin sonuçlarda %97,07 gibi yüksek bir başarı oranı gösterdiği görülmüştür.
With the increase of urbanization, the garbage accumulated in the cities has become a big problem. While all of the accumulated garbage is classified as unnecessary, today, with the development of recycling technologies, most of the materials in the garbage are considered recyclable. Recycling recyclable materials in our daily lives is essential both for material development and for creating the life cycle of existence in the world in ecological terms. Different studies are carried out in almost every country to separate recyclable materials from the garbage. Being able to detect recyclable materials automatically with artificial intelligence will benefit from cost, human resources and time. This decomposition issue appears as a new field of study in the literature. This study aims to classify garbage by automatically using the transfer learning method. By using different transfer learning methods, it was seen that the Resnet50-V2 model showed a high success rate of 97.07% in the results.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | April 11, 2022 |
Publication Date | May 31, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Issue: 36 |