Raylı sistemlerde yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanımı, özellikle de güneş enerjisinden faydalanma, son yıllarda üzerinde araştırma yapılan konulardan biridir. Bunun yanında mikro şebekeler, ileriki yıllarda çok daha fazla kullanılacak olan akıllı şebekelerde kendine uygulama alanı bulan yapılardır. Bu çalışmada da bu amaca hizmet etmesi için bir mikro şebeke planlanmıştır.
Planlanan bu mikro şebeke -en ekonomik yolla- şehir içi bir tramvay hattını nasıl besleyeceği günün saatlerine, üç zamanlı elektrik tarifesine ve güneş enerjisinden faydalanma oranına göre geliştirilen bir akış şeması ile modellenmiştir. Bu akış şemasının bir noktasında karar verici olarak bir optimizasyon problem tanımlanarak Doğrusal Programlama ile çözülmüştür. Sonuç olarak da güneş panellerinin amortisman süreleri de dahil şu anki maliyetten daha karlı olacağı bulunmuştur.
Eskilehir Teknik üniversitesi Bilimsel Araştırma Projesi
BAP 22ADP134
Vermiş olduğu teknik bilgilerden dolayı ESTRAM’A, Meteoroloji Genel Müdürlüğü’ne teşekkür ederiz
The use of renewable energy sources in rail systems, especially solar energy, is one of the subjects that have been researched in recent years. In addition, microgrids are structures that find application in smart grids, which will be used much more in the coming years. In this study, a microgrid is planned to serve this purpose.
How this planned micro-grid will feed an urban tram line - in the most economical way - is modeled with a flow chart developed according to the hours of the day, the three-time electricity tariff and the rate of solar energy utilization. At one point of this flowchart, an optimization problem is defined as a decision maker and solved by Linear Programming. As a result, it has been found that solar panels will be more profitable than the current cost, including the amortization periods.
BAP 22ADP134
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | BAP 22ADP134 |
Early Pub Date | May 2, 2023 |
Publication Date | April 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Issue: 50 |