Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MODA TASARIM OFİSLERİNDE İSTİHDAM EDİLEN TASARIMCI ASİSTANLARININ MODA PAZARLAMASINDAKİ ÖNEMİ VE GELECEĞİ

Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 1, 21 - 25, 26.08.2018

Öz

Meslek
yüksekokulları bünyesinde eğitim veren moda tasarımı ön lisans programları,
günümüzde büyük ilgi gören ve tercih edilen programlar arasında yer almaktadır.
Bu anlamda ülkemizdeki genç jenerasyon için kişisel ifade tarzını keşfetme ve
kimliklerini ortaya koyma bağlamında hareketlenen moda sektörü; gelecek vaat
etmekte ve tasarım ofislerinde geniş bir çalışma alanı sağlayarak popüler bir
kariyer seçeneği sunmaktadır. Bununla birlikte, globalleşen moda tedarik
zincirinde rol sahibi olabilmek için tasarım ve üretim eğitimi almanın yanı
sıra sosyal hünerlere de sahip olma gereksinimi, yurt dışındaki moda okullarında
moda pazarlama programı kurularak giderilmeye çalışılmaktadır. Bu çalışma
kapsamında, Türkiye’de bulunan meslek yüksekokulları bünyesinde kurulması
önerilen moda pazarlama programlarında yetiştirilmeleri amaçlanan tasarımcı
asistanlarının global tedarik zincirindeki rollerinin önemi üzerine nitel bir
araştırma yapılmıştır.

Kaynakça

  • Aksu, M., Pektaş G., & Eseoğlu, M. (2011). Fashion Phenomenon in Postmodern Marketing Applications and Effects on the Marketing Components. Procedia Social and Behavioral Sciences, 24 (2011) 325-339.
  • Blumer, H. G. (1968), Fashion maddesi. In the International of Encyclopedia of the Social Science, USA, 342.
  • Breward, C. (2003). Fashion. Oxford University Press.
  • Çivitçi, Ş. (2004). Moda Pazarlama. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Daniels, A. H. (1951). Fashion Merchandising. Harvard Business Review, 29(3), 51-60.
  • Dereboy, E. J. (2004). Kostüm & Moda Tarihi. Ankara: Özel Güzel Sanatlar Stilistlik.
  • Dereboy, E. J. (2008). Moda & 100 Yılın Moda Tasarımcıları. İstanbul: Özel Güzel Sanatlar Stilistlik.
  • Easey, M. (2002). Fashion Marketing. Oxford: Blackwell Science.
  • Crane, D. (2003). Moda ve Gündemleri. Ayrıntı Yayınları.
  • Gürsoy, T. (2010). Giyim Kültürü ve Moda. İstanbul: Türkiye Tekstil Sanayii İşverenleri Sendikası.
  • Jones, S. J. (2009). Moda Tasarımı. İstanbul: Güncel Yayıncılık.
  • Kipöz, Ş. (1998). Türkiye’nin Moda Sektöründe Uluslararası Pazarlarda Söz Sahibi Olabilmesi Açısından Marka İmajı Yaratmanın Önemi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sproles, G. B. (1974). Fashion Theory: A Conceptual Framework. Advances in Consumer Research, 1(1), 463-472.
Yıl 2018, Cilt: 8 Sayı: 1, 21 - 25, 26.08.2018

Öz

Kaynakça

  • Aksu, M., Pektaş G., & Eseoğlu, M. (2011). Fashion Phenomenon in Postmodern Marketing Applications and Effects on the Marketing Components. Procedia Social and Behavioral Sciences, 24 (2011) 325-339.
  • Blumer, H. G. (1968), Fashion maddesi. In the International of Encyclopedia of the Social Science, USA, 342.
  • Breward, C. (2003). Fashion. Oxford University Press.
  • Çivitçi, Ş. (2004). Moda Pazarlama. Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Daniels, A. H. (1951). Fashion Merchandising. Harvard Business Review, 29(3), 51-60.
  • Dereboy, E. J. (2004). Kostüm & Moda Tarihi. Ankara: Özel Güzel Sanatlar Stilistlik.
  • Dereboy, E. J. (2008). Moda & 100 Yılın Moda Tasarımcıları. İstanbul: Özel Güzel Sanatlar Stilistlik.
  • Easey, M. (2002). Fashion Marketing. Oxford: Blackwell Science.
  • Crane, D. (2003). Moda ve Gündemleri. Ayrıntı Yayınları.
  • Gürsoy, T. (2010). Giyim Kültürü ve Moda. İstanbul: Türkiye Tekstil Sanayii İşverenleri Sendikası.
  • Jones, S. J. (2009). Moda Tasarımı. İstanbul: Güncel Yayıncılık.
  • Kipöz, Ş. (1998). Türkiye’nin Moda Sektöründe Uluslararası Pazarlarda Söz Sahibi Olabilmesi Açısından Marka İmajı Yaratmanın Önemi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Sproles, G. B. (1974). Fashion Theory: A Conceptual Framework. Advances in Consumer Research, 1(1), 463-472.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Evrim Kabukcu

Yayımlanma Tarihi 26 Ağustos 2018
Gönderilme Tarihi 11 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kabukcu, E. (2018). MODA TASARIM OFİSLERİNDE İSTİHDAM EDİLEN TASARIMCI ASİSTANLARININ MODA PAZARLAMASINDAKİ ÖNEMİ VE GELECEĞİ. Ejovoc (Electronic Journal of Vocational Colleges), 8(1), 21-25.