In this study, aimed to identify constraints affecting college students to participate in rural recreational activities. Çıldır town of Ardahan located in the Eastern region of the selected as the application area and college students' attitudes in here were investigated. During the application of the questionnaires, Çıldır vocational school has 150 students enrolled but nearly140 of them attending to the school. Therefore, the research universe is composed of 140 students. Based on this figure 103 has been identified as sample of the study. Simple random sampling method was used as sampling method. As a result of the application of face to face interviews conducted 105 surveys were obtained and the data were analyzed by SPSS program. As a result, students' requests to participate in recreational activities, factors affecting the frequency of attendance and participation were identified and developed some suggestions for related circles
Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinin kırsal rekreasyonel faaliyetlere katılımını etkileyen kısıtlayıcıları belirlemek amaçlanmıştır. Uygulama alanı olarak Doğu Anadolu bölgesinde bulunan Ardahan ilinin Çıldır ilçesi seçilmiş ve burada bulunan üniversite öğrencilerin tutumları araştırılmıştır. Anketlerin uygulama esnasında, Çıldır MYO’da 150 kayıtlı öğrenci bulunmakta ancak bunların yaklaşık 140’ı devamlılık göstermektedir. Bu nedenle araştırmanın evreni 140 öğrenciden oluşmaktadır. Bu rakama göre araştırmanın örneklemi 103 olarak belirlenmiştir. Örnekleme yöntemi olarak basit tesadüfü örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Yapılan yüz yüze anket uygulaması neticesinde 105 anket elde edilmiş ve veriler SPSS paket programı ile analiz edilmiştir. Sonuçta, öğrencilerin rekreasyonel faaliyetlere katılma istekleri, katılma sıklıkları ve katılmalarını etkileyen faktörler belirlenmiş ve ilgili çevreler için bazı öneriler geliştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2014 |
Submission Date | January 18, 2015 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 4 |