Türkiye’de değer eğitimi son zamanlarda yapılan araştırmalarda önemli bir konu haline gelmiştir. Özellikle yapılan değer sınıflamalarında milli değerler belirginleşmeye başlamıştır. Milli değerlerin içinde vatanseverlik ve Türklük gibi değerler ön plana çıkmaktadır. Bu yönüyle milli değerlerin başında kendi milletinin adını taşıyan kelimeye saygı duyma ve onunla gurur duyma öncelikli milli değerlerdendir. Bu bağlamda bu nitel çalışmanın amacı, Türk kelimesini veya Türklük duygusunu öğretmede ilk sorumluluğu olan sınıf öğretmeni adaylarının Türk olma değerine yönelik algılarını tespit etmektir. Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği bölümünde okuyan 30 öğrenciyle birebir görüşme yapılarak fenomenolojik yöntem şeklinde yürütülmüştür. Araştırma sonucunda ortaya çıkan bulgulara baktığımızda; sınıf öğretmeni adayları Türk kelimesini daha çok güç unsuru (f=9), ırk simgesi (f=6) ve asillik (f=5) olarak görmekte, Türkleri daha çok kurt, aslan ve denize benzetmekte, Türkü Türk yapan değerlerin başında vatanseverlik (f=12) ve cesaret (f=10) değerlerinin geldiğine inanmakta, Türklerin dünyaya savaşçı ruhu (f=6) ve korku (f=5) bıraktıklarını düşünmekte, şu anda Türklerin dünyada çok az (f=20) değer gördüğünü düşünmekte ama Türk olmaktan da hepsi (f=30) gurur duymaktadır. Gurur duymalarının başında şanlı geçmişimiz, asillik ve karakterimiz gibi unsurların yer aldığı görülmüştür.
Value education in Turkey has become an important issue in recent research. Especially, national values have started to become evident at the value classifications. The values such as patriotism and Turkishness stand out among national values. In that sense, respecting the word which bears the name of their own nation and being proud of it are foremost national values among them. In this regard, the aim of this qualitative research is to identify pre-service elementary school teachers’ perceptions on “being a Turk” value, who are the first ones with a responsibility to teach the word Turk or feeling of Turkishness. A phenomenological method was conducted holding one-on-one interviews with 30 students studying in the department of elementary education in the faculty of education at Suleyman Demirel University. When we look at the findings of the current research; pre-service elementary school teachers consider the word Turk mostly an element of power (f=9), a symbol of race (f=6), and dignity (f=5), liken Turks to mostly wolf, lion and sea, believe that patriotism (f=12) and courage (f=10) are foremost among the values that makes Turks, Turks, think that Turks left warrior spirit and spread fear in the world, think that Turks are barely valued in the world (f=20) currently, however they take pride in being a Turk (f=30). The elements such as our glorious past, dignity and personality appear foremost among the elements which they take pride in.
Value Education Being a Turk Turkishness Value Turk Perception Pre-service Elementary Teacher
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2020 |
Acceptance Date | May 14, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 1 Issue: 1 |
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 Unported License .