Göçmen ve mülteci olmak gibi birçok faktör, İngilizce öğrenen öğrenciler için öğrenme zorluklarına neden olabilir. İngilizce öğretmenleri böyle öğrencilerle çalışabilirler. Bir İngilizce sınıfındaki tüm öğrencilerin eğitim materyallerine ulaşabileceğinden ve başarılı olabileceğinden emin olmak için, kapsayıcı uygulamalar İngilizce öğretiminde kullanılmalıdır. Kapsayıcı uygulamaların başarısı için, kapsayıcı eğitim İngilizce öğretmeni yetiştirme programında bulunmalıdır; fakat alan yazın öğrenci ve çalışan İngilizce öğretmenlerinin kapsayıcı eğitim konusunda yeterli eğitimleri olmadığını ortaya çıkarmıştır. Bu nedenle, bu nitel çalışma, Türkiye’nin yeni İngilizce öğretmeni eğitim programını, öğrenci İngilizce öğretmenlerini kapsayıcı eğitim konusunda eğitip eğitmediğini bulmak için değerlendirmeyi amaçlamıştır. Türkiye’nin yeni İngilizce öğretmeni eğitim programı, veri toplama aracı olarak kullanılmış ve doküman analizine tabi tutulmuştur. Bulgular, Türkiye’nin yeni İngilizce öğretmeni eğitim programının kapsayıcı eğitimle alakalı altı dersi içerdiğini ve böylelikle öğrenci İngilizce öğretmenlerini kapsayıcı eğitim konusunda eğittiğini göstermiştir. Bulgular, alan yazından elde edilen bulgular ile tartışılmıştır. Çalışmanın sınırlılıklarına değinilmiş ve sonraki çalışmalar için önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 27, 2021 |
Acceptance Date | January 20, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 2 Issue: 1 |
Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 Unported License .