Üniversiteler, ulusal kalkınmanın en temel bileşeni olan beşeri sermayenin yetiştirildiği ve dışa açıldığı kurumlardır. Ulusal kalkınma için gereken girişimcilik ve yenilikçilik ölçütlerinin üniversitelerde benimsenmesi ve öğretim kurumlarının bu bileşenler doğrultusunda geliştirilmesi önem arz etmektedir. Üniversitelerin kalite, girişimcilik ve yenilikçilik gibi konulardaki yeteneklerini ölçen ve onlara bir çerçeve sunan çeşitli endeksler bulunmakla birlikte Türkiye’deki üniversitelerde yaygın olarak her yıl kullanılan endeks TUBİTAK tarafından geliştirilen Girişimci ve Yenilikçi Üniversite Endeksi’dir (GYÜE). TUBİTAK GYÜE ile üniversitelerin girişim ve yenilik performansını ölçmeyi amaçlamaktadır. Endeksteki boyut ve göstergeler ise üniversitelerin girişim ve yenilik faaliyetlerini geliştirmeleri adına bir rehber oluşturmaktır. Bu çalışmada girişimci yenilikçi üniversite endeksine giren üniversite verilerinin birlikte değerlendirilmesi ve analizi yoluyla, üniversite özelliklerinin girişimci yenilikçi üniversite endeksine girme durumu ile ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşabilmek için 2012-2021 yılları arasındaki ve çeşitli kaynaklardan bir araya getirilen veriler derlenerek analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda üniversitelerin teknokente sahip olma, meslek yüksek okulu bulunma ve tıp fakültesi, bulunma durumları, üniversitelerin öğretim üyesi sayıları ve yaşlarına göre analiz edilmiştir. Yapılan korelasyon analizi sonucundaki bulgular, bir üniversitenin GYÜE’ye girmesi ile teknokenti ve tıp fakültesi bulunması durumu arasında pozitif korelasyon bulunurken, meslek yüksek okulu mevcudiyetiyle arasında negatif korelasyon bulunduğunu göstermektedir. Detay analizler sonuç bölümünde karşılaştırmalı olarak tartışılmıştır.
Sayın Editör, Vakit ayırarak çalışmamızı değerlendirmeye aldığınız için şimdiden teşekkür ederiz. Saygılarımızla
Universities are institutions where human capital, which is the most basic component of national development, is trained and opened to foreign countries. It is important to adopt the entrepreneurship and innovation criteria required for national development in universities and to develop educational institutions in line with these components. While there are various indices that measure the abilities of universities in subjects such as quality, entrepreneurship and innovation and provide a framework for them, the index that is widely used every year in universities in Turkey is the Entrepreneurial and Innovative University Index (GYÜE) developed by TUBITAK. TUBITAK GYÜE aims to measure the entrepreneurial and innovation performance of universities. The dimensions and indicators in the index are to create a guide for universities to develop their entrepreneurial and innovation activities. This study aims to examine the relationship between university characteristics and the status of entering the entrepreneurial, innovative university index by evaluating and analyzing the university data included in the entrepreneurial, innovative university index together. To achieve this aim, the data between the years 2012-2021 and gathered from various sources were compiled and analyzed. As a result of the study, the universities were analyzed according to having a techno city, having a vocational school and a medical school, their availability, the number of faculty members at the universities, and their ages. The findings from the correlation analysis show a positive correlation between a university's entry into the GYÜ and the presence of a technicity and a medical school. At the same time, there is a negative correlation between the presence of a vocational school. Detailed analyzes are discussed comparatively in the conclusion section.
GIEE Entrepreneurship Teknology Transfer University Industry Cooperation Intellectual Property Rights
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Technology Management |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2023 |
Submission Date | May 10, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 5 Issue: 2 |