BibTex RIS Cite

YABANCI DİL ÖĞRENİMİNDE STRATEJİ SEÇİMİ: DOĞAL VEYA EĞİTSEL DİL EDİNİMİ

Year 2007, Volume: 3 Issue: 1, 4 - 11, 14.01.2013

Abstract

Bu çalışma, biri doğal yolla diğeri eğitime dayalı olarak iki yabancı dili aynı anda öğrenenlerde dil öğrenim stratejileri seçimi ve kullanım frekansına özgü farklar olup olmadığını araştırmaktadır. Daha somut olarak araştırma, Boğaziçi Üniversitesi'ndeki uluslararası öğrencilerin İngilizceyi sınıf ortamında, Türkçeyi ise sokak ortamında öğrenmelerini irdelemektedir. Bulgular, öğrenim bağlamı ne olursa olsun öğrencilerin doğrudan bir strateji türü olan telafi stratejisini yeğlediklerini, ancak dolaylı strateji türlerinde bağlamla ilişkili anlamlı değişkenlikler olduğunu sergilemektedir. Buna göre eğitime dayalı İngilizce öğreniminde bilişötesi strateji kullanımı yeğlenirken, doğal Türkçe ediniminde sosyal stratejiler ön plana çıkmaktadır.

References

  • Bremmer, S. (1999). Language learning strategies and language proficiency: Investigating the relationship in Hong Kong. Canadian Modern Language Review, 55 (4): 490-514.
  • Cummins, J. (1980). The cross-lingual dimensions of language proficiency: Implications for bilingual education and optimal age issue. TESOL Quarterly, 14 (2): 175-187.
  • Ellis, R. (1994). Understanding Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press.
  • Hsiao, T. Y., and Oxford, R. L. ( 2002). Comparing theories of language learning strategies: A confirmatory factor analysis. Modern Language Journal, 86 (3): 368-383.
  • Macaro, E. (2004). Fourteen features of a language learner strategy. Working Paper #4. Oxford: Department of Educational Studies, University of Oxford.
  • O’Malley, C., and Chamot, A. U. (1990). Learning Strategies in Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Oxford, R. L. (1990). Language Learning Strategies: What Every Teacher Should Know. New York: Newbury House Publishers.
  • Oxford, R. L., and Burry-Stock, J. A. (1995). Assessing the use of language learning strategies worldwide with the ESL/EFL version of the strategy inventory for language learning (SILL). System, 23 (1): 1-23.
  • Wenden, A., and Rubin, J., Eds. (1987). Learner Strategies in Language Learning. Cambridge: Prentice Hall International.
Year 2007, Volume: 3 Issue: 1, 4 - 11, 14.01.2013

Abstract

References

  • Bremmer, S. (1999). Language learning strategies and language proficiency: Investigating the relationship in Hong Kong. Canadian Modern Language Review, 55 (4): 490-514.
  • Cummins, J. (1980). The cross-lingual dimensions of language proficiency: Implications for bilingual education and optimal age issue. TESOL Quarterly, 14 (2): 175-187.
  • Ellis, R. (1994). Understanding Second Language Acquisition. Oxford: Oxford University Press.
  • Hsiao, T. Y., and Oxford, R. L. ( 2002). Comparing theories of language learning strategies: A confirmatory factor analysis. Modern Language Journal, 86 (3): 368-383.
  • Macaro, E. (2004). Fourteen features of a language learner strategy. Working Paper #4. Oxford: Department of Educational Studies, University of Oxford.
  • O’Malley, C., and Chamot, A. U. (1990). Learning Strategies in Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.
  • Oxford, R. L. (1990). Language Learning Strategies: What Every Teacher Should Know. New York: Newbury House Publishers.
  • Oxford, R. L., and Burry-Stock, J. A. (1995). Assessing the use of language learning strategies worldwide with the ESL/EFL version of the strategy inventory for language learning (SILL). System, 23 (1): 1-23.
  • Wenden, A., and Rubin, J., Eds. (1987). Learner Strategies in Language Learning. Cambridge: Prentice Hall International.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Cem Alptekin

Publication Date January 14, 2013
Submission Date December 15, 2012
Published in Issue Year 2007 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Alptekin, C. (2013). YABANCI DİL ÖĞRENİMİNDE STRATEJİ SEÇİMİ: DOĞAL VEYA EĞİTSEL DİL EDİNİMİ. Eğitimde Kuram Ve Uygulama, 3(1), 4-11.