Abstract
Bu çalışmanın amacı, akademik erteleme davranışının, öğretmen adayları arasındaki yaygınlığı ile
demografik özellikler ve bireysel tercihlerle ilişkisini incelemektir. Araştırmaya Pamukkale
Üniversitesi Eğitim Fakültesinde farklı alanlarda öğrenim gören yaşları 19 ile 28 arasında değişen
toplam 580 öğrenci katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Aitken Erteleme Eğilimi Ölçeği
ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Yapılan analizler öğretmen adayların % 23'ünün yüksek düzeyde
erteleme davranışına sahip olduğunu göstermektedir. Analiz sonuçları ayrıca erteleme davranışının;
cinsiyet, ders ve sınavlara çalışmak için tercih edilen zaman dilimine göre farklılaştığını ve erteleme
davranışının akademik başarı ile negatif ilişkili olduğunu göstermiştir. Bulgular eğitimciler ve
psikolojik danışmanlar açısından ele alınıp tartışılmıştır.
Anahtar Sözcükler: erteleme, cinsiyet, akademik başarı, ders ve sınavlara çalışmak için tercih edilen
zaman dilimi.