Bu çalışma Eskişehir'de bulunan ilköğretim çağındaki öğrencilerin anne-baba tutumlarının diskriminant analizi ile belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaca yönelik olarak öncelikle tutum, anne-baba tutumu ve anne-baba tutumlarının çocuklar üzerindeki etkilerine değinilmiştir. Bu araştırmada, ilk olarak Kuzgun (1972) tarafından geliştirilen ve daha sonra değişikliklerle güncellenen anne-baba tutum envanteri ilköğretim 8. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Eskişehir'de bulunan 7 okulun öğrencileri örneklem olarak belirlenmiş ve analize tabi tutulmak üzere 685 anket elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda anne ve babaların tutumları diskriminant analizi ile dört gruba (demokratik, otoriter, koruyucu, ilgisiz) ayrılmış ve doğru sınıflandırma oranı oldukça yüksek çıkmıştır. Sınıflandırma sonucunda en çok sıklığa sahip olan anne-baba tutumu demokratik anne-baba tutumu çıkarken en az sıklığa sahip olan anne-baba tutumu ise otoriter anne-baba tutumudur.
Anahtar Sözcükler: Tutum, Anne-baba tutumu, Diskriminant analizi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | January 14, 2013 |
Submission Date | December 14, 2012 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 5 Issue: 2 |