Abstract
Bu çalışma, ailenin sosyo-demografik özelliklerinin çocuğun okuldaki sosyal etkinliklere katılımı üzerinde
etkisinin olup olmadığını belirlemeye odaklanmıştır. Bulgular, bireyci toplum özelliği taşıyan Hollanda'da
ebeveynlerin ve öğretmenlerin çocuğun toplumsallaşmasında ve eğitiminde boş zaman değerlendirmenin
öncelikli bir değer taşıdığını göstermiştir. Buna karşın, Türk toplumunda kolektivist değerlerle
toplumsallaşan çocuk, bireysel gereksinimlerin, ilgilerin, özerkliğin ve öz yeterliğin fazla önemsenmediği
sosyal çevrede yetişmektedir. Bu bağlamda veriler; Türk ebeveynler ve öğretmenlerin, çocuğun
toplumsallaşması ve eğitiminde akademik başarıyı boş zaman değerlendirmeden çok daha fazla
önemsediklerini göstermektedir.
Anahtar Kelimeler: aile; ilköğretim öğretmenleri ve öğrencileri; boş zaman değerlendirme ve sosyal
etkinlik; kültür.